Aquest article desenvolupa el procés de disseny i aplicació d’un projecte de millora a l’Escola
Garcia Fossas (Igualada). El projecte està centrat en la millora de l’ensenyament i aprenentatge
del càlcul a partir de l’ús ...
Partint del significat de la lectura a l’educació infantil i el sentit d’una biblioteca dins les aules d’aquests nivells l’article ens mostra el disseny d’una intervenció pedagògica en un centre educatiu i l’inici de la ...
En aquest article es presenta un estudi de cas en el que s’introdueix l’avaluació compartida durant les sessions d’ambients d’aprenentatge, en l’etapa d’educació infantil. En ell s’apunta la necessitat de fer conscient ...
partir de la reflexió crítica i l’observació, les
mestres hem vist la necessitat de millorar
l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la
geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola
Mossèn Cinto de Folgueroles.
En ...
La finalitat d’aquest article és donar a conèixer la implementació d’un projecte de millora, a l’Escola Bellpuig de St. Julià de Vilatorta, mitjançant una sèrie de fases enteses com a etapes compreses en el procés de ...
La introducció d’innovacions educatives pressuposa transformar idees i desenvolupar noves pràctiques, i alhora implica una posterior revisió d’aquestes per emprendre accions de continuïtat i de millora. L’avaluació és un ...
Aquest article té com a objectiu reflectir el procés de millora d’una aula d’infantil com a prova
pilot per a veure quin impacte té l’espai envers el comportament, el benestar i els
aprenentatges dels infants més petits ...
El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació ...
L’article ens mostra la voluntat de canvi d’una escola, l’Olivar. L'interès d’un equip de treball
per adaptar-se a la societat i traslladar l’aprenentatge fora de les aules. La introducció del
treball per projectes ...
L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les
composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als
infants per escriure, ...
En aquest article es reflexiona sobre com implementar una metodologia de treball
competencial en la dimensió de resolució de problemes de l’àmbit matemàtic, utilitzant el model
del Disseny Universal per a l’Aprenentatge ...
Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a
través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula.
Actualment hi ha hagut un canvi ...
En aquest article s’intenta recollir l’evolució seguida per tal d’aplicar a primària una
metodologia de treball per racons d’aprenentatge a la ZER Baix Berguedà i més
concretament a l’Escola d’Olvan.
Es mostra l’inici ...
La codocència és una estratègia de treball que s’emmarca dins les cultures i
pràctiques col·laboratives i és un bon recurs organitzatiu i metodològic per atendre les
diverses necessitats de tots els alumnes. Existeix ...
L’article que es presenta a continuació té una doble finalitat: per una banda, descriure el procés d’un
pla de millora en l’àmbit de l’avaluació, i més concretament de l’autoregulació, a partir de l’ús d’un
instrument ...
En aquest article es posa de manifest que l’aprenentatge cooperatiu esdevé una estratègia de
treball a l’hora de realitzar l’aprenentatge de diverses competències de l’àrea matemàtica, entre elles la
resolució de problemes, ...
Porto 15 anys buscant maneres de millorar les meves pràctiques a l’aula, tenint llargs debats amb
els companys/es especialistes del centre, fent proves i més proves, dissenyant materials i
activitats noves cada curs… Fa ...
L'aprenentatge basat en projectes (ABP) s’ha consolidat com una metodologia per
desenvolupar competències curriculars, augmentar la motivació i l'autoestima de l'alumnat, i
potenciar la recerca i la col·laboració, en un ...
Aquest article neix de la idea d’aprofitar les sortides escolars com a mitjà per a la
construcció de la identitat dels infants, sobretot la d’aquells que viuen a Catalunya
però les seves famílies, i en alguns casos ells ...
Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de la competència en llengua anglesa a partir de la implementació de la metodologia AICLE. La millora es troba en fase d’aplicació i segueix ...