El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació Infantil. Aquest objectiu parteix del desenvolupament de
competències matemàtiques per tal de millorar ...»»»»
El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació Infantil. Aquest objectiu parteix del desenvolupament de
competències matemàtiques per tal de millorar l’ensenyament de la geometria en aquesta
etapa.
Es concreta la proposta de millora a partir del treball de racons internivell de geometria entre
alumnes de P4 i P5 amb co-docència a l’aula, proposta compartida i consensuada amb les
mestres del cicle. Per desenvolupar aquest procés de millora s’han seguit les V fases que
Lago, Onrubia & Huguet (2012) especifiquen. S’han recollit diverses evidències durant el curs
2018-19 que han facilitat la reflexió, revisió i millora de la proposta plantejada i s’ha pogut
aplicar fins l’inici de la fase IV on es recull el desenvolupament, seguiment i avaluació de les
millores. Els resultats obtinguts fins aleshores conclouen que ensenyar la geometria a partir
dels racons internivell amb materials manipulables amb dues mestres a l’aula millora els
processos d’aprenentatge i augmenta la seva curiositat i entusiasme per la geometria dels
alumnes, i en conseqüència per les matemàtiques.^^^^