Cada cop més, s’estan fent estudis sobre la incorporació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en el món de l’educació degut als canvis socials que aquestes comporten. Els objectius més rellevants d’aquest estudi són descriure les possibilitats d’accés a aquestes tecnologies dels alumnes de 1r d’ESO de l’Institut ...»»»»
Cada cop més, s’estan fent estudis sobre la incorporació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en el món de l’educació degut als canvis socials que aquestes comporten. Els objectius més rellevants d’aquest estudi són descriure les possibilitats d’accés a aquestes tecnologies dels alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Lauro, analitzar les percepcions sobre les TIC que tenen els professors d’Educació Física del mateix centre i elaborar un DAFO a partir de les dades aportades amb la investigació. La metodologia utilitzada és qualitativa i l’instrument de recollida de dades consisteix en dos qüestionaris, un per a l’alumnat i un altre per al professorat; amb una mostra de 113 alumnes de 1r d’ESO i 8 professors d’Educació Física. Un cop analitzats els resultats, les conclusions principals indiquen que tots els alumnes tenen algun tipus de dispositiu TIC a casa, gairebé tots hi tenen també un ordinador portàtil i la gran majoria tenen un smartphone propi, però més de la meitat creu que no utilitzaria aquests dispositius a les classes d’Educació Física. El professorat creu que l’Institut Lauro no està suficientment preparat per a cobrir les necessitats educatives pel que fa a les TIC i la majoria de professors i professores creuen que no estan prou formats per a incorporar les TIC a les classes d’Educació Física.^^^^