En aquest article s’intenta recollir l’evolució seguida per tal d’aplicar a primària una
metodologia de treball per racons d’aprenentatge a la ZER Baix Berguedà i més
concretament a l’Escola d’Olvan.
Es mostra l’inici ...
Assessment is considered as an indispensable part of teachers and students’ process of learning. As it is a controversial topic, a debate about the best way to assess primary language students has recently been created. ...
La codocència és una estratègia de treball que s’emmarca dins les cultures i
pràctiques col·laboratives i és un bon recurs organitzatiu i metodològic per atendre les
diverses necessitats de tots els alumnes. Existeix ...
Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives que s’ha seguit en un centre educatiu de primària per millorar la competència científica a partir de l’aprenentatge ...
partir de la reflexió crítica i l’observació, les
mestres hem vist la necessitat de millorar
l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la
geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola
Mossèn Cinto de Folgueroles.
En ...
En aquest article es reflexiona sobre com implementar una metodologia de treball
competencial en la dimensió de resolució de problemes de l’àmbit matemàtic, utilitzant el model
del Disseny Universal per a l’Aprenentatge ...
Aquest article té com a objectiu reflectir el procés de millora d’una aula d’infantil com a prova
pilot per a veure quin impacte té l’espai envers el comportament, el benestar i els
aprenentatges dels infants més petits ...
Aquest article és producte d’un pla de millora que hem iniciat a l’escola relacionat amb l’avaluació competencial al centre. La demanda de la millora sorgeix de les necessitats formatives i d’actualització dels docents de ...
El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació ...
Aquest treball és fruit de la reftexió en el si d'un grup de mestres de l'escola sobre elements essencials de la nostra practica educativa. A la pregunta de 'Qué hem de fer per qué els nostres alumnes aprenguin millor?" ...
En aquest article es presenta un estudi de cas en el que s’introdueix l’avaluació compartida durant les sessions d’ambients d’aprenentatge, en l’etapa d’educació infantil. En ell s’apunta la necessitat de fer conscient ...
L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les
composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als
infants per escriure, ...
L’article ens mostra la voluntat de canvi d’una escola, l’Olivar. L'interès d’un equip de treball
per adaptar-se a la societat i traslladar l’aprenentatge fora de les aules. La introducció del
treball per projectes ...
La finalitat d’aquest article és donar a conèixer la implementació d’un projecte de millora, a l’Escola Bellpuig de St. Julià de Vilatorta, mitjançant una sèrie de fases enteses com a etapes compreses en el procés de ...
Aquest article desenvolupa el procés de disseny i aplicació d’un projecte de millora a l’Escola
Garcia Fossas (Igualada). El projecte està centrat en la millora de l’ensenyament i aprenentatge
del càlcul a partir de l’ús ...
Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a
través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula.
Actualment hi ha hagut un canvi ...
L’article que es presenta a continuació té una doble finalitat: per una banda, descriure el procés d’un
pla de millora en l’àmbit de l’avaluació, i més concretament de l’autoregulació, a partir de l’ús d’un
instrument ...
L‟objectiu de l‟estudi és observar els diferents factors que fan incrementar la motivació dels alumnes a les classes d‟Educació Física. Aquesta recerca té com a finalitat descriure i interpretar el clima motivacional que ...
Aquest article parteix de la reflexió i l’anàlisi de com portem a terme els racons de llengua de cicle inicial a l’escola Ametllers. El procés de reflexió neix de la inquietud de poder oferir als alumnes un bon acompanyament ...