DSpace/Dipòsit Manakin

Scaffolded feedback through computer-based tools aiming at reducing public speaking anxiety

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Brachs Ribé, Marc
dc.date.accessioned 2024-01-19T09:22:45Z
dc.date.available 2024-01-19T09:22:45Z
dc.date.created 2023-06-01
dc.date.issued 2023-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7628
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract El present estudi té la intenció de contribuir al desenvolupament d’eines per tal de reduir els nivells d’ansietat als adolescents a l’hora de parlar en públic. L’estudi es va portar a terme en dues classes de 1er d’ESO a les quals se’ls va assignar una presentació oral individual. Una de les classes va actuar com a grup control i l’altra com a grup experimental. Al grup experimental, se li van assignar dues tasques que anaven acompanyades de feedback i s’havien de completar abans de la presentació. Per completar-les també era imprescindible l’ús d’eines informàtiques. La primera tasca va consistir en l’entrega d’un missatge de veu amb la presentació i la segona va consistir en l’entrega d’un vídeo on es veia l’alumne fent la presentació. Els alumnes van rebre feedback de les dues tasques a través d’un missatge de veu. Tenint en compte que el nivell d’anglès dels alumnes era baix, van rebre instruccions clares i universals per completar les tasques. Addicionalment, dues enquestes per mesurar el nivell d’ansietat van ser administrades als dos grups, una després d’informar-los que haurien de fer una presentació oral i l’altra un cop la presentació estava feta. Posteriorment, les enquestes van ser comparades i els resultats van mostrar que el grup experimental va reduir el nivell d’ansietat un 9,22% després de la presentació, mentre que el grup experimental tan sols un 2,24%. Paraules clau: ansietat, parlar en públic, 1er d’ESO, tecnologia, feedback. es
dc.description.abstract The present case study aims at contributing to the development of tools in order to reduce public speaking anxiety in teenage students. The study was implemented in two classes of 1st of ESO which were assigned the performance of an individual oral presentation. One of the classes acted as the control group and the other one as the experimental group. Two tasks from which they obtained scaffolded feedback before the performance and involved computer-based tools were assigned to the latter. The first task consisted in submitting a voice message including the presentation to be performed and the second one in submitting a video also including the presentation. The feedback provided was through a private voice message. Taking into account that their level of English was low, clear and universal instructions of the tasks were provided. In addition, two surveys measuring the public speaking anxiety were handed to both groups, the first one was administered after being informed about the oral presentation task and the second one after having performed it. Afterwards, the surveys were compared between groups and the results showed that the experimental group reduced the level of anxiety by 9,22% after the oral presentation, whereas the control group only by 2,24%. Keywords: anxiety, public speaking, 1st of ESO, technology, feedback. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 39 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Ansietat es
dc.subject.other Art de parlar en públic es
dc.subject.other Anglès -- Pronunciació -- Ensenyament es
dc.title Scaffolded feedback through computer-based tools aiming at reducing public speaking anxiety es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Supervisor: Àngel Custodio Raluy Alonso
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques