Repositorio Dspace

Les TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursos

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Oliver Cladera, Jaume
dc.date.accessioned 2024-01-10T10:19:51Z
dc.date.available 2024-01-10T10:19:51Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7609
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract La tendència cap a l’ús de de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre de l’aula és cada vegada més alta. En un món cada vegada més digitalitzat, emprar aquests tipus d’eines sembla una manera de connectar amb la realitat de l’alumnat i, a més, de preparar-los de cara el futur. També, un factor clau de l’ensenyament és mantenir la motivació de l’estudiantat. És per això que hem decidit fusionar aquests dos components (tecnologia i motivació), per estudiar com es comporten els alumnes envers la matèria de música i, si emprar tecnologies digitals musicals, els influeix directament en el grau de satisfacció de l’assignatura. Per aquest motiu, plantegem un estudi amb l’objectiu esmentat i que es divideix en tres objectius específics, on els participants que el conformen són alumnes de segon d’ESO que han estat analitzats mitjançant un qüestionari validat, l’observació, les seves tasques realitzades i un grup focal. Els resultats obtinguts d’aquesta investigació mostren que l’alumnat arriba a un nivell similar d’assoliment tan si utilitza les TIC com si no ho fa, però que aquells que realitzaven l’activitat amb programari de producció musical acaben manifestant major grau de satisfacció, a diferència d’aquells que ho han fet sense, que en ocasions han mostrat certa frustració. També, de l’estudi es desprèn que l’alumnat és capaç de realitzar l’activitat correctament indiferentment de la complexitat del programa. Per tant, es pot dir que les TIC afavoreixen la motivació de l’alumnat a l’aula. Paraules clau: Música, Motivació, Educació, Producció Musical, Tecnologies Digitals Musicals. es
dc.description.abstract La tendencia hacia el uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) dentro del aula es cada vez más alta. En un mundo cada vez más digitalizado, utilizar este tipo de herramientas parece una forma de conectar con la realidad del alumnado y, además, de prepararlos para el futuro. También, un factor clave en la enseñanza es mantener la motivación de los estudiantes. Es por eso que hemos decidido fusionar estos dos componentes (tecnología y motivación) para estudiar cómo se comportan los alumnos frente a la asignatura de música y si el uso de tecnologías digitales musicales les influye directamente en el grado de satisfacción de la materia. Por este motivo, planteamos un estudio con el objetivo mencionado y que se divide en tres objetivos específicos, donde los participantes son alumnos de segundo de ESO que han sido analizados mediante un cuestionario validado, la observación, sus tareas realizadas y un grupo focal. Los resultados obtenidos de esta investigación muestran que los alumnos alcanzan un nivel similar de logro tanto si utilizan las TIC como si no lo hacen, pero aquellos que realizaban la actividad con software de producción musical acaban manifestando un mayor grado de satisfacción, a diferencia de aquellos que lo han hecho sin ello, que en ocasiones han mostrado cierta frustración. También, del estudio se desprende que los alumnos son capaces de realizar la actividad correctamente independientemente de la complejidad del programa. Por tanto, se puede decir que las TIC favorecen la motivación de los alumnos en el aula. Palabras clave: Música, Motivación, Educación, Producción Musical, Tecnologías Digitales Musicales. es
dc.description.abstract The trend towards the use of Information and Communication Technologies (ICT) in the classroom is increasing. In an increasingly digitized world, using these types of tools seems like a way to connect with the reality of students and also to prepare them for the future. Additionally, a key factor in teaching is maintaining students' motivation. That is why we have decided to merge these two components (technology and motivation), to study how students behave towards the music subject and if using digital music technologies directly influences their level of satisfaction with the course. For this reason, we conducted a study with the mentioned objective, where the participants were second-year ESO students who were analyzed through a validated questionnaire, observation, their completed tasks, and a focus group. The results obtained from this research show that the students achieve a similar level of attainment, but those who carried out the activity using music production software ultimately expressed a higher degree of satisfaction, unlike those who did it without it, who sometimes showed some frustration. Therefore, it can be said that ICT promotes student motivation in the classroom. Keywords: Music, Motivation, Education, Musical Production, Digital Music Technologies. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 92 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Motivació en l'educació es
dc.subject.other Música -- Ensenyament es
dc.subject.other Tecnologia de la informació es
dc.title Les TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursos es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Marta Marimon Martí
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas