DSpace/Dipòsit Manakin

Introducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerat

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Gallego Rangel, Eric
dc.date.accessioned 2023-12-21T09:24:57Z
dc.date.available 2023-12-21T09:24:57Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7598
dc.description.abstract L'objectiu d'aquesta investigació és comparar l'impacte d'una situació d'aprenentatge gamificada en l'assignatura d'educació física en relació amb la capacitat de generar aprenentatge significatiu en alumnes de batxillerat. La mostra engloba a 74 alumnes de primer de batxillerat d'un centre escolar concertat de Terrassa. El grup A de classe, és el grup experimental, ha fet les sessions amb un plantejament gamificat (n = 31 alumnes, 9 nois i 22 noies) i el grup B és el grup de comparació (n = 43, 20 nois i 23 noies). L'estudi té un disseny quasiexperimental amb una metodologia d'investigació mixta. Així doncs, el pre test i post test del grup experimental i control realitzat en sis sessions per cada grup, en la qual es va dur a terme l'anàlisi de qualificacions a partir d'un formulari Google Forms © i entrevistes semiestructurat (focus grup), per comparar els testimonis dels participants una vegada finalitzada la situació d'aprenentatge d'entrenament de la força. Tant l'enfocament gamificat com el tradicional ha proporcionat millores significatives en les qualificacions finals. Tanmateix, els alumnes del grup gamificat han confirmat que han interioritzat de forma més significativa conceptes i continguts de l'entrenament de la força en comparació al grup no gamificat. Assegurant que, el contingut de la força els ajudarà en el seu futur. En conclusió, plasmar un projecte gamificat en l’alumnat de primer de batxillerat, és eficient per construir i atribuir més sentit a l'aprenentatge. Paraules clau : gamificació, metodologies actives d’aprenentatge, aprenentatge significatiu, primer batxillerat. es
dc.description.abstract The aim of this research is to compare the impact of a gamified learning situation in the subject of physical education in relation to the ability to generate meaningful learning in high school students. The sample involved 74 students in the first year of high school in a state-subsidised school in Terrassa. Group A of the class, the experimental group, carried out the sessions with a gamified approach (n = 31 students, 9 boys and 22 girls) and group B is the comparison group (n = 43, 20 boys and 23 girls). The study was a quasi-experimental study with mixed methods research. The pre-test and post-test of the experimental and control groups were carried out in two sessions for each group, in which the analysis of qualifications was carried out using a Google Forms © form and semi-structured interviews (focus group), to compare the testimonies of the participants once the strength training learning situation was over. Both the gamified and traditional approaches provided significant improvements in the final grades. In addition, learners in the gamified group confirmed that they have internalised more significantly the concepts and content of strength training compared to the non-gamified group. Ensuring that, the strength content will help them in their future. In conclusion, the implementation of a gamified project in the first year of the baccalaureate is efficient for building and attributing more feeling to learning. Keywords: gamification, active learning methodologies, meaningful learning, higher education. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 180 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Gamificació es
dc.subject.other Batxillerat es
dc.subject.other Aprenentatge es
dc.title Introducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerat es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Clara Teixidor Batlle
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques