dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes |
|
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia |
|
dc.contributor.author |
Deulofeu Guàrdia, Núria |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-15T13:05:48Z |
|
dc.date.available |
2023-12-15T13:05:48Z |
|
dc.date.created |
2023-06-01 |
|
dc.date.issued |
2023-06-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/7578 |
|
dc.description |
Curs 2022-2023 |
es |
dc.description.abstract |
Aquest treball té com a objectiu esbrinar quines actituds i creences tenen l’alumnat i el professorat de la
competència oral en català del Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d’Actuació Teatral EAD El Castell
(Esparreguera), una formació pública reconeguda des del 2015 per la Generalitat de Catalunya, on els alumnes
tenen un baix ús i competència oral en català. També s’ha volgut indagar sobre les opinions vers l'assignatura
de dicció del cicle i descobrir la importància del domini del català pel futur professional d’aquests estudiants.
La metodologia emprada ha estat mixta, però predomina la quantitativa ja que s’ha fet un qüestionari a
l’alumnat i un al professorat que contenen preguntes obertes (i una pregunta directa als estudiants). Els
resultats indiquen la creixent llatinització del català i disminució del sentiment de pertànyer a un col·lectiu dels
joves, la preocupació i cansament per part del professorat per aquest fenomen, i la falsa percepció que tenen
els alumnes del seu nivell de competència oral catalana. Aquest estudi aposta per fomentar la consciència de la
importància de l’ús del català en l’àmbit quotidià i professional, fomentar la rigidesa del professorat per crear
més climes a les aules per parlar català, i estudiar en aquests centres tan nous PLs per difondre’ls a l’inici de
curs del cicle. Si ara són els docents el models lingüístics dels futurs actors, més endavant seran els actors els
models lingüístics dels espectadors.
Paraules clau: Actituds lingüístiques; Creences; Llengua; Cicle Formatiu de Grau Superior; Tècniques d’Actuació
Teatral; Models sociolingüístics; Competència Oral en Català. |
es |
dc.description.abstract |
This work aims to find out the attitudes and beliefs of students and teachers regarding oral competence in
Catalan in the Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d’Actuació Teatral EAD El Castell (Esparreguera).
This is a public recognized training program by the Government of Catalonia since 2015, where students have
low use and oral competence in Catalan. The study also sought to investigate opinions about the diction
subject in the cycle and discover the importance of Catalan proficiency for the future professional careers of
these students. The methodology used has been mixed, but quantitative methods predominate. A
questionnaire was administered to students and teachers, which included open-ended questions (and one
direct question to the students). The results indicate the increasing latinization of Catalan and a decrease in the
sense of belonging to a collective among young people. Teachers expressed concern and fatigue regarding this
phenomenon, and students have a false perception of their level of oral competence in Catalan. This study
advocates for raising awareness among students and teachers about the importance of daily use of Catalan and
its use in a professional setting. It also aims to encourage teachers to create more Catalan-speaking
environments in classrooms and to study these new PLs to disseminate them at the beginning of the course.
While teachers are currently the linguistic models for future actors, actors themselves will become linguistic
models for audiences in the future.
Keywords: Linguistic attitudes; Beliefs; Language; Theatrical Acting Techniques; Sociolinguistic models; Oral
Competence in Catalan. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
36 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Català en l'ensenyament |
es |
dc.title |
Actituds i creences de l'alumnat i professorat de la competència oral en català en un cicle formatiu de grau superior de tècniques d'actuació teatral |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
es |
dc.description.version |
Directora: Mia Güell Devesa |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |