Repositorio Dspace

L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Balada Orengo, Meritxell
dc.date.accessioned 2023-05-03T07:42:40Z
dc.date.available 2023-05-03T07:42:40Z
dc.date.created 2022-05-31
dc.date.issued 2022-05-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7420
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una investigació que busca conèixer i analitzar, si l’expressió corporal, fora de l’àmbit d’educació física (EF) i, per tant, en relació directa amb altres àmbits, pot esdevenir una eina metodològica que afavoreixi el procés d’ensenyament-aprenentatge. La investigació es compon de dues parts; com a punt d’inici es parteix d’un anàlisi de l'opinió del professorat i de l'alumnat sobre la utilització de l’Expressió Corporal (EC) com a eina metodològica a secundària en un centre on es treballa a partir de les metodologies actives; per acabar, finalment amb l’anàlisi d’un exemple real amb l’alumnat de 2n d’ESO, on aprèn una nova llengua estrangera com el Francès, a través de l’EC com a eina metodològica. Els resultats indiquen dos aspectes rellevants a tenir en compte: - Per una part, es fa evident que l’expressió corporal és una eina molt ben considerada pel professorat i alumnat, assenyalant que és necessària en l'àmbit educatiu. - I, per altre part, l’expressió corporal utilitzada com a eina metodològica per aprendre una nova llengua estrangera, com el Francès, millora el procés d’ensenyament- aprenentatge, incrementant la participació i la motivació per part de l’alumnat. Així doncs, expressió corporal, adolescència, metodologies actives i eina metodològica són els pilars que donen forma a la investigació, i Expressió Corporal és el mitjà d’unió que permet interrelacionar-ho. es
dc.description.abstract The final master thesis presented below aims to analyze body expression as a methodological tool in Secondary education. It is a research that seeks to know and analyze, if the body expression, outside the field of physical education (PE), and therefore, in direct relation to other fields and subjects, can become a methodological tool that favours the students process of teaching-learning in compulsory Secondary Education. The research consists of two parts; we start from an analysis of the opinion of Secondary education teachers and students on the use of Body Expression (BE) as a methodological tool in a school centre where we work with active methodologies; Finally, with the analysis of a real example of 2nd year ESO students, where they learn a new foreign language such as French, through the BE as a methodological tool. The results indicate two relevant aspects to consider: - On the one hand, it is clear that body language is a tool that is highly regarded by teachers and students, noting that it is necessary in the field of education. - And, on the other hand, body language used as a methodological tool to learn a new foreign language, such as French, improves the teaching-learning process, increasing student participation and motivation. Thus, body expression, adolescence, active methodologies and a methodological tool are the pillars that shape this research, and Body Expression is the means of interconnection that allows it to be interrelated. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 118 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Expressió corporal es
dc.subject.other Educació secundària obligatòria es
dc.title L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Gemma Torres
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas