DSpace Repository

L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Balada Orengo, Meritxell
dc.date.accessioned 2023-05-03T07:42:40Z
dc.date.available 2023-05-03T07:42:40Z
dc.date.created 2022-05-31
dc.date.issued 2022-05-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7420
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una investigació que busca conèixer i analitzar, si l’expressió corporal, fora de l’àmbit d’educació física (EF) i, per tant, en relació directa amb altres àmbits, pot esdevenir una eina metodològica que afavoreixi el procés d’ensenyament-aprenentatge. La investigació es compon de dues parts; com a punt d’inici es parteix d’un anàlisi de l'opinió del professorat i de l'alumnat sobre la utilització de l’Expressió Corporal (EC) com a eina metodològica a secundària en un centre on es treballa a partir de les metodologies actives; per acabar, finalment amb l’anàlisi d’un exemple real amb l’alumnat de 2n d’ESO, on aprèn una nova llengua estrangera com el Francès, a través de l’EC com a eina metodològica. Els resultats indiquen dos aspectes rellevants a tenir en compte: - Per una part, es fa evident que l’expressió corporal és una eina molt ben considerada pel professorat i alumnat, assenyalant que és necessària en l'àmbit educatiu. - I, per altre part, l’expressió corporal utilitzada com a eina metodològica per aprendre una nova llengua estrangera, com el Francès, millora el procés d’ensenyament- aprenentatge, incrementant la participació i la motivació per part de l’alumnat. Així doncs, expressió corporal, adolescència, metodologies actives i eina metodològica són els pilars que donen forma a la investigació, i Expressió Corporal és el mitjà d’unió que permet interrelacionar-ho. es
dc.description.abstract The final master thesis presented below aims to analyze body expression as a methodological tool in Secondary education. It is a research that seeks to know and analyze, if the body expression, outside the field of physical education (PE), and therefore, in direct relation to other fields and subjects, can become a methodological tool that favours the students process of teaching-learning in compulsory Secondary Education. The research consists of two parts; we start from an analysis of the opinion of Secondary education teachers and students on the use of Body Expression (BE) as a methodological tool in a school centre where we work with active methodologies; Finally, with the analysis of a real example of 2nd year ESO students, where they learn a new foreign language such as French, through the BE as a methodological tool. The results indicate two relevant aspects to consider: - On the one hand, it is clear that body language is a tool that is highly regarded by teachers and students, noting that it is necessary in the field of education. - And, on the other hand, body language used as a methodological tool to learn a new foreign language, such as French, improves the teaching-learning process, increasing student participation and motivation. Thus, body expression, adolescence, active methodologies and a methodological tool are the pillars that shape this research, and Body Expression is the means of interconnection that allows it to be interrelated. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 118 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Expressió corporal es
dc.subject.other Educació secundària obligatòria es
dc.title L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Gemma Torres
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Tots els drets reservats Except where otherwise noted, this item's license is described as Tots els drets reservats

Search RIUVic


Browse

Statistics