DSpace/Dipòsit Manakin

Impacte acadèmic de les tertúlies literàries dialògiques en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Roca Farré, Núria
dc.date.accessioned 2021-12-20T11:19:30Z
dc.date.available 2021-12-20T11:19:30Z
dc.date.created 2021-06-04
dc.date.issued 2021-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6870
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract El propòsit general d’aquest TFM és estudiar l’impacte que les tertúlies literàries dialògiques tenen en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat. Aquesta actuació educativa, que promou la democratització d’obres clàssiques i que se situa en el marc de l’aprenentatge dialògic, és una eina per a respondre a la detecció d’un accés insuficient i desigual de l’alumnat a les obres literàries clàssiques, que comporta un desequilibri d’oportunitats de poder dialogar i aproximar-se a aquest patrimoni cultural. En concret, el TFM realitza un estudi de cas en el context d’un centre educatiu de secundària situat a Barcelona, mitjançant resultats obtinguts a partir d’un qüestionari inicial i final contestats per l’alumnat participant. L’estudi conclou que la implementació de les tertúlies ha generat resultats exitosos pel que fa a l’increment del coneixement de l’obra clàssica treballada i la motivació de l’alumnat en la lectura, l’expressió oral i la interacció amb els companys, una millora rellevant en la predisposició de l’alumnat, tenint en compte que la motivació està directament relacionada amb l’èxit acadèmic. A més, detecta una relació evident entre els resultats de les preguntes i la identificació de gènere. es
dc.description.abstract The general aim of this research is to study the impact that dialogic literary gatherings have on the teaching of literature and on student motivation. This educational action, which promotes the democratisation of classical works and is situated within the framework of dialogical learning, is a tool to respond to the detection of insufficient and unequal access to classical literary works by students, which leads to an imbalance of opportunities to dialogue and approach this cultural heritage. Specifically, a case study is carried out in the context of a high school in Barcelona, based on results obtained from an initial and final questionnaire answered by the participating pupils. The study, concludes that the implementation of the gatherings has generated successful results in increasing the knowledge of the classical work and the student motivation in reading, oral expression and interaction with classmates, a relevant improvement in the predisposition of the students, bearing in mind that motivation is directly related to academic success. Furthermore, it detects an evident relationship between the results of the questions and the gender identification of the participants. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 38 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Obres clàssiques es
dc.subject.other Literatura -- Didàctica es
dc.subject.other Educació secundària es
dc.subject.other Literatura -- Tertúlies es
dc.subject.other Aprenentatge dialògic es
dc.title Impacte acadèmic de les tertúlies literàries dialògiques en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques