DSpace/Dipòsit Manakin

Learning english as a multicultural language in secondary school in Catalonia: textbook analysis and students’ perceptions

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Castro Agudo, Naroa
dc.date.accessioned 2021-12-20T10:56:11Z
dc.date.available 2021-12-20T10:56:11Z
dc.date.created 2021-06-03
dc.date.issued 2021-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6869
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Cultural learning has been considered as an essential element when studying English as a foreign language in order to ensure successful communication in a multicultural context. The present study, therefore, aims at investigating two relevant aspects that are crucial in secondary education in Catalonia. On the one hand, by means of a documentary analysis technique, an EFL textbook was analyzed to identify whether the book centers its cultural examples, as traditionally, in the United Kingdom and the United States. On the other hand, with the use of a questionnaire, the students' perceptions of learning English with a multicultural approach were investigated. The data retrieved from the textbook analysis was managed according to Kachru’s three-circles model, and the results show that the cultural examples found in the book are equally distributed between the inner and the expanding circle, but the outer circle is disregarded. The questionnaire findings state that students have a positive opinion towards learning English in a multicultural way and seem to be favorably disposed to learn about other cultures. However, it is discussed how the students do not seem to feel connected to the cultural examples found in the textbook. es
dc.description.abstract L’aprenentatge cultural s’ha considerat un element principal a l’hora d’estudiar anglès com a llengua estrangera per tal d’assegurar un procés comunicatiu satisfactori dins d’un context multicultural. Aquest estudi pretén investigar dos aspectes rellevants en l’educació secundària a Catalunya. D’una banda, mitjançant l’anàlisi documental, es va estudiar un llibre de text d’ALE per identificar si aquest centrava els seus exemples culturals, com s’ha fet tradicionalment, al Regne Unit i als Estats Units. D'altra banda, es va investigar les percepcions dels estudiants sobre l'aprenentatge de l'anglès des d'una vessant multicultural utilitzant un qüestionari. Les dades obtingudes de l’anàlisi del llibre de text es van gestionar segons el model de tres cercles de Kachru, i els resultats mostren que els exemples culturals que es troben al llibre es distribueixen de forma equitativa entre el cercle interior i el cercle en expansió, mentre que el cercle exterior queda ignorat. Els resultats del qüestionari indiquen que els estudiants tenen una opinió positiva sobre l’aprenentatge multicultural de l’anglès i semblen estar disposats a aprendre sobre altres cultures. Finalment, es discuteix com els estudiants no se senten connectats amb els exemples culturals del llibre de text. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 52 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Anglès -- Ensenyament es
dc.subject.other Anglès -- Llengua vehicular es
dc.subject.other Anglès -- Llibres de text es
dc.subject.other Cultura es
dc.subject.other Cultura -- Aprenentatge es
dc.title Learning english as a multicultural language in secondary school in Catalonia: textbook analysis and students’ perceptions es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: M. Àngels Pinyana Garriga
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques