DSpace Repository

L’Efecte emocional dels jocs en alumnes de segon d’Educació Secundària Obligatòria

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Barceló Bosch, Joel
dc.date.accessioned 2019-04-03T17:14:45Z
dc.date.available 2019-04-03T17:14:45Z
dc.date.created 2018
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5760
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract Quan es tracta d’educar competències emocionals orientades a la millora del benestar socioemocional dels alumnes trobem els jocs com un dels recursos pedagògics més potents. En aquest estudi es van examinar les següents quatre variables: domini d’acció motriu (jocs psicomotors, d’oposició, de cooperació i de cooperació-oposició), competició (presència o absència), gènere (masculí o femení) i tipus d’emoció suscitada (emocions positives, negatives o ambigües), per tal d’explicar l’impacte en la intensitat emocional que apareix a cada tipus de joc. Aquest estudi correspon a un disseny quasi-experimental on hi van participar un total de 28 alumnes d’un institut de Catalunya. El número total de sessions va ser de 6 i s’hi van realitzar un joc de cada família amb i sense competició. Després d’acabar cada joc els alumnes responien l’escala prèviament validada (Pere Lavega, March, & Filella, 2013) Games and Emotion Scale (GES) per tal d’identificar la intensitat suscitada es
dc.description.abstract When the goal is to educate emotional competencies in order to improve the student’s socio-emotional well-being we have games as one of the most powerful pedagogical resources. This study examined following four variables: motor action domain (psychomotor, opposition, cooperation and cooperation-opposition games), competition (presence or absence), gender (male or female) and emotion raised (positive, negative or ambiguous), in order to explain the impact on emotional intensity that appears in each kind of game. This study corresponds to a quasi-experimental design involving a total of 28 students from an institute of Catalunya. A total of 6 sessions were realized where a game of each family with and without competition appeared. Students respond the previously validated (Lavega, March, et al., 2013) Games and Emotion Scale (GES) once finished the game in order to identify the intensity raised in each of the thirteen basic emotions (Bisquerra, 2003).
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 35 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Emocions es
dc.subject.other Jocs es
dc.subject.other Ensenyament secundari es
dc.title L’Efecte emocional dels jocs en alumnes de segon d’Educació Secundària Obligatòria es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics