DSpace Repository

Les creences del professorat sobre l'ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bastons i Vilallonga, Núria
dc.contributor.author Comajoan, Llorenç
dc.contributor.author Guasch, Oriol
dc.contributor.author Ribas, Teresa
dc.date.accessioned 2017-12-14T12:03:59Z
dc.date.available 2017-12-14T12:03:59Z
dc.date.created 2017
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Bastons, N.; Comajoan-Colomé, Ll.; Guasch, O.; Ribas, T. (2017). Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults. Caplletra: Revista de Filologia, (63), 139-164. es
dc.identifier.issn 0214-8188
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5281
dc.description.abstract L’article s’insereix en la tradició d’estudis sobre els sabers i les creences del professorat que indaguen en les concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge com a punt de referència per a la planificació de la millora dels criteris d’intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l’ensenyament de la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l’ensenyament del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona llengua en l’àmbit de l’ensenyament d’adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari sobre el paper de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats. es
dc.description.abstract This article contributes to the growing body of articles dealing with teachers’ knowledge and beliefs in their conceptions about teaching and learning as a reference point for the planning of the improvement of intervention criteria in the classroom. It includes two parallel studies that aim to know teacher cognition and their practices in relation to grammar teaching. The first study investigates a sample of primary and secondary teachers responsible for the teaching of Catalan and Spanish and the second focuses on a sample of teachers of Catalan as an additional language to adults. In both cases, the answers to a questionnaire on the role of grammar in language teaching and on current practices allow us to establish a typology that distinguishes different teaching profiles. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 26 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Publicacions de l'Abadia de Montserrat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Ensenyament es
dc.title Les creences del professorat sobre l'ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults es
dc.title.alternative Teachers' beliefs on grammar teaching in primary, secondary and adult education es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10397
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es
dc.indexacio Indexat a ESCI

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics