DSpace/Dipòsit Manakin

L’Infant amb pèrdua auditiva: Estudi de cas per a la millora educativa a l’escola bressol

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor.author Riera Camps, Mercè
dc.date.accessioned 2017-01-24T19:30:23Z
dc.date.available 2017-01-24T19:30:23Z
dc.date.created 2016-09
dc.date.issued 2016-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4852
dc.description Curs 2015-2016 es
dc.description.abstract Al nostre país, l’escolarització de l’alumnat sord a l’escola ordinària és un fet; però si bé ja no és qüestionable, sí que encara cal avançar. El progrés necessari ha d’anar en dos sentits: per una banda, conèixer més a fons les característiques específiques de l’alumnat amb pèrdua auditiva i, per tant, les necessitats educatives que planteja en el seu desenvolupament i per altra banda, identificar, implementar i elaborar les estratègies adequades per respondre a aquestes necessitats. En especial, durant el primer cicle d’educació infantil el qual és important quan parlem de sordesa de naixement, ja que comporta la necessitat d’aprendre el llenguatge oral amb l’ajut de l’audiòfon i per vies diferents de les que fa servir la criatura oient, i en la majoria de casos aquesta condició va acompanyada d’un retard important en l’adquisició del llenguatge oral i posteriorment escrit. Naturalment, les necessitats específiques que planteja cada alumne afectat poden ser majors o menors, segons la qualitat de la resposta que aquest hagi tingut al llarg de la seva educació. es
dc.description.abstract En nuestro país, la escolarización del alumnado sordo en la escuela ordinaria es un hecho; pero si bien ya no es cuestionable, sí que aun hay que avanzar. El progreso necesario debe ir en dos sentidos: por un lado, conocer más a fondo las características específicas del alumnado con pérdida auditiva y por lo tanto, las necesidades educativas que plantea en su desarrollo, y por otro lado, identificar, implementar y elaborar las estrategias adecuadas para responder a estas necesidades. Especialmente durante el primer ciclo de educación infantil, el cual es importante cuando hablamos de sordez de nacimiento la que conlleva la necesidad de aprender el lenguaje oral con la ayuda del audífono y por vías distintas de las que utiliza la criatura oyente. En la mayoría de casos esta condición va acompañada de un retraso importante en la adquisición del lenguaje oral y escrito. Naturalmente, las necesidades específicas que plantea cada alumno afectado pueden ser mayores o menores, según la calidad de la respuesta que éste haya tenido a lo largo de su educación. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 134 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació infantil es
dc.subject.other Infants sords es
dc.subject.other Infants sords -- Educació es
dc.title L’Infant amb pèrdua auditiva: Estudi de cas per a la millora educativa a l’escola bressol es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Olga Pedragosa
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques