Els darrers anys, l’educació està experimentant uns canvis molt important, amb la introducció de noves metodologies, i la utilització de noves eines a l’aula, com els ordinadors i les tauletes. Avui en dia, els alumnes són nadius digitals, i per tant, totes aquestes novetats no els incomoden gens, sinó tot el contrari. I en aquest ...»»»»
Els darrers anys, l’educació està experimentant uns canvis molt important, amb la introducció de noves metodologies, i la utilització de noves eines a l’aula, com els ordinadors i les tauletes. Avui en dia, els alumnes són nadius digitals, i per tant, totes aquestes novetats no els incomoden gens, sinó tot el contrari. I en aquest context apareix la robòtica educativa, amb múltiples plataformes robòtiques i moltíssimes aplicacions informàtiques per aprendre programació i robòtica.
L’objectiu principal d’aquest treball és dissenyar el currículum per introduir la robòtica i la programació a tots els cursos des de P3 fins a 4t d’ESO. I com a objectius secundaris, veure l’estat de la qüestió actual de les plataformes robòtiques, de les aplicacions per aprendre programació i dels principals llenguatges de programació utilitzats en la robòtica educativa.
La metodologia seguida ha estat fer una recerca exhaustiva dels diferents materials, per així acabar dissenyant el mencionat currículum. I un cop seleccionats els principals criteris d’avaluació oficials que es poden treballar amb aquestes eines, proposar diferents activitats per dur a terme a l’aula.
Les principals conclusions d’aquest treball són que la robòtica educativa ha arribat per quedar-se a les aules; que hi ha molts materials diferents, i que cada dia en van apareixent de nous; que la robòtica ha de ser transversal relacionant-se amb diferents matèries o àrees; i que no s’ha d’oblidar l’electrònica tradicional, amb components discrets per crear automatismes o robots, i que gràcies a les plaques Arduino, permeten la seva construcció i programació.^^^^