DSpace Repository

La Xicoia, aposta ciutadana per a la inclusió socioeducativa

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor.author Lliró, Marta
dc.date.accessioned 2015-05-13T07:54:52Z
dc.date.available 2015-05-13T07:54:52Z
dc.date.created 2014-06
dc.date.issued 2014-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4040
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball de recerca qualitativa està basat en un estudi de cas; La Xicoia, una aposta ciutadana per a la inclusió socioeducativa. La Xicoia és un col·lectiu d’educació que promou iniciatives al Barri Antic de Manresa. El seu principal projecte és la gestió d’una Ludoteca per a infants a l’Ateneu Popular La Sèquia, un espai ocupat i autogestionat que pretén revitalitzar la vida social al Barri Antic. L’estudi es contextualitza en el marc de la educació inclusiva i la participació ciutadana. Es descriuen les polítiques governamentals de la ciutat, la realitat de l’Ateneu i del col·lectiu; s’analitzen les observacions dutes a terme a La Xicoia i a la Ludoteca, i s’exposa una proposta de millora. L’estudi conclou amb unes reflexions finals, les quals valoren el model d’educació que el col·lectiu ofereix a la ciutat. Així doncs, el treball mostra de manera crítica una realitat que persegueix el repte de la ciutat educadora: la cohesió i la transformació social. ca_ES
dc.description.abstract This work in qualitative research is based on a study case; La Xicoia, a citizen bet for the social inclusion education. La Xicoia is an education collective, which promotes initiatives in Manresa’s Barri Antic, the old side of Manresa. Xicoia’s primary project is the Game room management for children in the Ateneu Popular La Sèquia, an occupied and self-run building, which aims to revitalize the social life in Barri Antic. The study is contextualized within the inclusion education and the citizen participation. It also shows the governamental politics, Ateneu and collective reality are described; the observations taken in La Xicoia and Game room have been analyzed, and a better proposal is exposed. The study concludes with final reflections that value the collective education model offered in the city by the collective. Therefore, the work shows critically a reality that pursues the educative city challenge: the cohesion and the social transformation. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 94 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Educació urbana ca_ES
dc.subject.other Ludoteques ca_ES
dc.subject.other Participació social ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.title La Xicoia, aposta ciutadana per a la inclusió socioeducativa ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca_ES
dc.description.version Tutor/a: Isabel Carrillo
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics