DSpace/Dipòsit Manakin

Camins. Una mirada crítica a l'educació des d'una perspectiva intercultural i de gènere

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Centre Estudis Interdisciplinaris de Gènere
dc.contributor.author Rodrigo García, Desiré
dc.contributor.author Fuentes Millán, Patricia
dc.date.accessioned 2023-12-05T08:40:44Z
dc.date.available 2023-12-05T08:40:44Z
dc.date.created 2019
dc.date.issued 2019
dc.identifier.isbn 978-84-949185-9-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7569
dc.description.abstract La Guia que tens a les mans neix del projecte Camins, trajectòries d’èxit educatiu amb perspectiva intercultural i de gènere, impulsat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere i amb la participació dels grups de recerca GETLIHC, GREUV i TRACTE de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. El col·lectiu Lo Relacional va participar en una de les formacions al grup de mentores del projecte. Fruit d’aquesta relació, escri vim aquesta guia en la cruïlla on es van trobar les nostres caminades. Durant els cursos 2017/18 i 2018/19, Camins va ser un projecte de mentoria amb perspectiva intercultural i de gènere que va involucrar un total de 75 noies, entre mentores i participants. Les mentores estaven cursant estu dis universitaris o de grau superior. Les participants estaven cursant des de 3r d’ESO fins a 2n de batxillerat, amb ganes de continuar amb els seus estudis. Més enllà del desig d’estudiar i d’avançar en la seva trajectòria professional, les noies tenien en comú altres aspectes. Totes eren d’origen marroquí i totes vivien a la comarca d’Osona. El que té d’especial és que malgrat aquest marc comú, noies, joves, d’origen marroquí, majoritària ment musulmanes i estudiants, el projecte ha sabut deixar espai per fer emergir les diferències. Cadascuna d’aquestes categories està plena de matisos que les noies del projecte i les persones que les han acompanyat han sabut escoltar, preguntar i respectar. El projecte Camins ha generat un espai d’intercanvi, diàleg i d’aprenentatge intercultural. Fruit de l’intercan vi, mentores i participants han generat coneixement sobre elles mateixes, cadascuna en primera persona i sobre el que significa ser noia, jove, d’ori gen marroquí, estudiant i de la Catalunya interior. Aquest coneixement és el que compartim en aquesta guia. Durant el projecte les noies han reflexionat sobre les seves trajectòries educatives a partir de 3 eixos: les seves característiques personals, les xarxes relacionals (família, amistats i entorn) i els espais d’ensenyament/ aprenentatge (centres educatius, centres de treball o pràctiques). Fruit d’aquesta anàlisi han emergit 3 aspectes que han marcat la seva experi ència educativa: el gènere, l’origen cultural i religiós i les relacions amb el professorat. El sistema sexe-gènere, l’origen geogràfic, cultural i religiós i la configura ció del sistema educatiu són 3 eixos de diferenciació que tenen un pes relle vant en l’estructura social de les nostres societats. Aquests eixos no sem pre funcionen o es manifesten de la mateixa manera. Però considerem que les experiències i els aprenentatges de les noies del projecte Camins poden ajudar-nos a pensar com aquests eixos estan prenent forma als nostres contextos educatius i quines experiències de des/igualtat estan generant. ca
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 46 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Estudis de dones es
dc.subject.other Educació intercultural es
dc.subject.other Comunicació intercultural es
dc.title Camins. Una mirada crítica a l'educació des d'una perspectiva intercultural i de gènere es
dc.title.alternative Guia educativa per al professorat es
dc.type info:eu-repo/semantics/book es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques