DSpace Repository

Identificació del treball de l'Educació Emocional a l'àrea de l'Educació Física en els centres de Secundària de Manlleu. Com ho veuen els docents i com ho viuen els alumnes.

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Ballart Luján, Adrià
dc.date.accessioned 2023-02-20T13:18:30Z
dc.date.available 2023-02-20T13:18:30Z
dc.date.created 2022-05-12
dc.date.issued 2022-05-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7272
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract En el segle XXI les malalties mentals estan cada vegada més presents a la vida de les persones, a més amb tot el que ha passat en els últims dos anys ha suposat un increment molt gran d'aquestes. Amb totes les evidències exposades s'ha pogut veure com l'adolescència és un dels moments més importants de la vida de les persones a nivell emocional, i, per tant, poder treballar aquest tema en aquest moment pot suposar un canvi molt gran a la societat. Per aquest motiu els objectius principals d'aquesta investigació són analitzar el treball emocional que es fa durant les classes d'Educació Física en els centres de Secundària de Manlleu i detectar l'estat emocional de l'alumnat de Secundària de l'escola Casals Gràcia. Per tal de poder dur a terme aquest estudi s'ha entrevistat a sis docents d'Educació Física dels centres de la ciutat estudiada i s'ha passat els qüestionaris de Rosenberg i d'Autoconcepte Forma (AF5) en els 110 alumnes de l'escola mencionada. Els resultats que s'han obtingut indiquen, en primer lloc, que el treball que es fa en els centres escollits no és el suficient ni l'adequat, cosa que indica que falta formació per part del professorat en aquesta temàtica. En segon lloc, s'ha observat que els valors que s'han obtingut tant d'autoestima, com d'autoconcepte són baixos per la qual cosa es fa evident la necessitat d'introduir l'Educació Emocional a l'escola. es
dc.description.abstract In the 21st century mental illnesses are increasingly present in people's lives, and everything that has happened in the last two years has meant a very large increase in these. With all the evidence shown, adolescence is one of the most important moments in people's lives at an emotional level, and therefore working on this subject at this time may be a major change in society. For this reason, the main objectives of this research are to analyse the emotional work done during the physical education classes in the Secondary centers of Manlleu and to detect the emotional state of the Secondary student of the Casals Gràcia school. In order to be able to carry out this study, six teachers of Physical Education from the centers of the studied city have been interviewed and the questionnaires of Rosenberg and Autoconcepte Forma (AF5) have been passed to the 110 pupils of the mentioned school. The results obtained indicate, firstly, that the work done in the chosen centres is not sufficient or adequate, which indicates that there is a lack of training on the part of teachers in this subject. Secondly, it has been noted that the values obtained from both self-esteem and self-concept are low, and so the need to introduce Emotional Education to school becomes apparent. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 104 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació emocional es
dc.subject.other Educació secundària es
dc.subject.other Educació fí­sica -- Educació secundària obligatòria es
dc.subject.other Autoestima en els adolescents es
dc.title Identificació del treball de l'Educació Emocional a l'àrea de l'Educació Física en els centres de Secundària de Manlleu. Com ho veuen els docents i com ho viuen els alumnes. es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics