DSpace/Dipòsit Manakin

L'adaptació escolar a l'escola Montessori: El grau de desenvolupament dels infants d'edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys en relació ambl la seva adaptació escolar

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia cat
dc.contributor.author Macià Gual, Aida
dc.date.accessioned 2023-02-14T17:02:07Z
dc.date.available 2023-02-14T17:02:07Z
dc.date.created 2022-12-16
dc.date.issued 2022-12-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7259
dc.description Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció educatives es
dc.description.abstract L’adaptació escolar i les transicions educatives es poden considerar moments crítics per als infants i les famílies. La present tesi doctoral investiga «com es relaciona l’adaptació escolar d’infants d’edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys, a l’Escola Montessori Palau, amb el seu grau de desenvolupament?». S’han analitzat els tres agents actius que hi participen —l’infant, les famílies i les escoles/docents— a partir de cinc recerques. La pedagogia Montessori es pot desenvolupar en contextos diferents, alhora que l’atenció individualitzada garanteix el desenvolupament integral i sense límits. Promou que els canvis de grup classe —i, per tant, les transicions educatives— es donin en qualsevol moment del curs escolar. En conseqüència, l’entorn que l’envolta i les experiències li ofereixen l’oportunitat de consolidar certes habilitats individualment. Existeix una bidireccionalitat d’influències entre la família i els fills/es, però cal considerar la relació triàdica, en què l’escola també té un paper important. es
dc.description.abstract School adaptation and educational transitions might be considered critical moments for both children and families. This doctoral dissertation focuses on researching the following «how is the school adaptation of children aged 16 months to 3 years at the Palau Montessori School related to their stage of development? ». The three active agents involved—children, families, and schools/teachers—have been analyzed based on five examinations- The principles of Montessori pedagogy can be carried out in different contexts, while individualized attention warrants children's comprehensive and unlimited development. This, in turn, encourages that group-class changes—and therefore educational transitions—occur at any time during the school year. The environment that surrounds them, as well as their experiences, give them the opportunity to consolidate certain abilities individually. There are bidirectional influences between the family and the children, it is paramount to consider a triadic relationship in which the school plays a major role. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 195 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació infantil es
dc.subject.other Montessori, Mètode de es
dc.subject.other Adaptació escolar es
dc.subject.other Família es
dc.subject.other Transicions educatives es
dc.title L'adaptació escolar a l'escola Montessori: El grau de desenvolupament dels infants d'edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys en relació ambl la seva adaptació escolar es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director Domingo Peñafiel, Laura

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques