DSpace Repository

Créixer junts: les interaccions entre infants d'1 a 3 anys: Dos estudis de cas: Montessori Schoolhouse i Escola Bressol Municipal Pa amb Xocolata

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia
dc.contributor.author Vila Saborit, Berta
dc.date.accessioned 2022-05-23T12:21:10Z
dc.date.available 2022-05-23T12:21:10Z
dc.date.created 2021-09-28
dc.date.issued 2021-09-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7077
dc.description Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives cat
dc.description.abstract La tesi recull, analitza i clasifica la xarxa d’interaccions que es produeixen entre els infants a d’1 a 3 anys i mig de vida dins el context d’escola, un espai educatiu col·lectiu per aprendre de i amb els altres coetanis. Es fa una recerca qualitativa a través de dos estudis de cas, una escola Montessori i escola bressol innovadora, mitjançant l’observació directa i sistematitzada dels dos centres. La investigació inclou una taula d’anàlisi de la qualitat pedagògica de l’ambient educatiu. La recerca aprofundeix en les tipologies i les característiques de les interaccions primerenques entre els infants en una situació natural. A partir de l’anàlisi de les relacions es demostra el valor sociocognitiu i les aportacions que aquestes interaccions fan al desenvolupament dels infants. Els resultats obtinguts en aquesta recerca donen compte de la varietat de forma, durada i complexitat de les interaccions que s'estableixen entre nens i nenes en les dues escoles. es
dc.description.abstract The thesis collects, analyses and classifies the network of interactions that take place within children from 1 to 3 and a half years old in the context of the kindergarten, a collective educational space where to learn from, and with other peers. A qualitative observational-systematised research is carried out through two case studies: a Montessori school and an innovative kindergarten. The research includes an analysis table to assess the pedagogical quality of the educational environment. Furthermore, it delves into the typologies and characteristics of early interactions between children in a non-experimental situation. The analysis of the relationships demonstrates the socio-cognitive value and the contributions that these interactions make to the infants’ development. The results obtained in this research show the variety of form, duration and complexity of the interactions established between children in the two schools. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 516 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació infanti es
dc.subject.other Montessori, Mètode de es
dc.subject.other Intersubjectivitat es
dc.subject.other Entorn escolar es
dc.title Créixer junts: les interaccions entre infants d'1 a 3 anys: Dos estudis de cas: Montessori Schoolhouse i Escola Bressol Municipal Pa amb Xocolata es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess es
dc.contributor.director Moix Puig, Dolores Montserrat
dc.contributor.director Bernal, M. Carme

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics