Repositorio Dspace

Sta. Coloma de Cervelló. El comerç i les tendències de creixement

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
dc.contributor.author Roig Solé, Ramon
dc.contributor.author Morral Palacín, Noemí
dc.contributor.author Montal, Judit
dc.date.accessioned 2022-03-22T18:22:29Z
dc.date.available 2022-03-22T18:22:29Z
dc.date.created 1998-07
dc.date.issued 1998-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7056
dc.description.abstract L'anàlisi sobre el comerç de Santa Coloma de Cervelló que ara presentem s'estructura en 6 capítols, a més d'aquesta introducció i dels annexos corresponents. En el capítol següent identifiqucm els objectius d'aquest estudi, i descrivim el plantejament metodologic general que s'ha seguit en la seva elaboració. En els capítols tercer i quart entrem en l'estudi detallat del teixit comercial. En el tercer analitzem el comen; des d'una perspectiva general i comparativa; general en la mesura que contextualitzem el teixit comercial dins de l'economia, i comparativa en la mesura que situem la vila de Santa Coloma de Cervelló respecte d'altres poblacions de Catalunya tenint en compte les respectives dimensions. En el capítol quart entrem de ple en l'explotació del cens de comen;os realitzat i apuntem diferents dades qualitatives i quantitatives que ens han de permetre fer una fotografia el més exacta possible sobre quin és l'estat del teixit comercial d'aquesta vila. En el capítol cinque fem un gir cap a l'analisi de la demanda. En aquest capítol fem una descripció general sobre quines són les tendencies actuals en els habits de compra i entrem en l'analisi dels_ ha.bits de compra particulars de la població de Santa Coloma de Cervelló, tot plegat a partir de l'explotació de l'enquesta realitzada als habitants d'aquesta població. En el capítol sise presentem diferents valoracions sobre les expectatives que el desenvolupament urbanístic plantejat genera sobre el sector comercial, tenint en compte les tendencies més actuals del sector. Finalment, en el capítol sete aportem un seguit d'idees en forma de conclusions i recomanacions, que intenten ser el resultat d'un procés de reflexió a partir de l'estudi que s'ha desenvolupat en els capítols previs, i que s'ha centrat en les diferents variables que interactuen en l'activitat comercial. En els annexos s'ha delimitat l'ambit d'estudi des del punt de vista de quines són les activitats economiques sobre les quals s'ha centrat, i quines en resten fora; així com també es detalla quina és la delimitació territorial de Santa Coloma de Cervelló que hem pres. Finalment, en el segon annex especifiquem les pautes metodologiques que ens han servit de base per al conjunt de les analisis estadístiques que hem realitzat. Tampoc cal oblidar que aquest treball no s'hagués pogut fer sense la col·laboració de diferents institucions, empreses i persones directament o indirectament vinculades al comen; de Santa Coloma de Cervelló. Per tant, resulta imprescindible fer una menció especial als diferents comers;os de Santa Coloma de Cervelló que han accedit a la realització d'unes entrevistes personals en profunditat, amb comentaris que ens han ajudat a comprendre i a interpretar els resultats que s'anaven derivant de l'estudi, i alhora ens han permes fer consideracions de futur sobre la possible evolució del teixit comercial de la població. Voldríem també agrair de forma molt especial la col· laboració de les tres estudiants de la Universitat de Vic, Sonia Martí, Vanesa Márquez i Laura Tena.Ambla seva iniciativa es van poder corregir problemes que hi va haver en el treball de camp, i que d'altra forma haurien restat realisme a les dades que posteriorment s'exploten des de la fredor de les analisis estadístiques. Finalment, no podríem acabar aquesta part d'agrai:ments sense fer referencia a la col·laboració de la Srta. Montse Monmany, AEDL de l' Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló. La seva col-laboració ens ha facilitat l'obtenció de les dades dels diferents comers;os de la població, i ens ha permes comentar dubtes que anaven sorgint en l'analisi de les dades i que demanaven la interpretació i l'explicació d'una persona més propera a la realitat económica i comercial de la vila. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 67 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Comerç es
dc.subject.other Compra es
dc.subject.other Sector comercial es
dc.subject.other Hàbits de compra es
dc.title Sta. Coloma de Cervelló. El comerç i les tendències de creixement es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas