DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi de la relació entre intel·ligència emocional i benestar psicològic i disseny d'una proposta d'intervenció

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Pujol Ripoll, Marta
dc.date.accessioned 2021-11-25T18:34:49Z
dc.date.available 2021-11-25T18:34:49Z
dc.date.created 2021-05-10
dc.date.issued 2021-05-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6812
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract La Intel·ligència Emocional i el Benestar Psicològic son dos grans temes d’interès en la nostra societat actual. La manera en què comprenem, processem i expressem la informació emocional té a veure amb la qualitat de les relacions que establim amb nosaltres mateixos i amb el nostre entorn. Conseqüentment, la intel·ligència emocional està relacionada amb el benestar emocional i psicològic de les persones. En el present treball s’han estudiat els conceptes d’intel·ligència emocional i de benestar psicològic, així com els diferents models d’estudi i d’avaluació d’ambdós termes, i les seves respectives teràpies vigents. Tanmateix, s’ha fet una cerca de literatura sobre la relació entre intel·ligència emocional i benestar psicològic. Aquest estudi té com a objectiu general estudiar la relació entre la intel·ligència emocional i el benestar psicològic en joves i adults, i confeccionar una proposta d’intervenció per a la millora d’aquestes dimensions en la població objectiu. Per dur a terme l’estudi, s’ha seguit una metodologia quantitativa i s’ha avaluat la intel·ligència emocional i el benestar psicològic de 12 homes i 14 dones, d’entre 19 i 59 anys, a partir de l’adaptació espanyola del test MSCEIT (Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test) i de les Escales de Benestar Psicològic de Ryff. Seguidament, s’ha realitzat una anàlisi descriptiu i correlacional entre els constructes estudiats. Pel que fa als resultats, s’ha obtingut que no hi ha correlació significativa entre la intel·ligència emocional i el benestar psicològic de la mostra de l’estudi. A partir dels resultats obtinguts, s’ha elaborat una proposta d’intervenció, de 7 sessions, dissenyada a propòsit per a la millora de la intel·ligència emocional i el benestar psicològic dels participants del mateix estudi. Per concloure, el present estudi ha permès avaluar i estudiar la relació entre la intel·ligència emocional i el benestar psicològic d’una població objectiu, i així proposar una intervenció psicològica per a la millora de les dues dimensions dels mateixos participants. es
dc.description.abstract Nowadays, Emotional Intelligence and Psychological Well-Being are two interesting topics in our society. The way we understand, process and express emotional information has to do with the quality of the relationship we establish with ourselves and with the environment. Consequently, emotional intelligence is related to people’s psychological well-being. In this research, emotional intelligence and psychological well-being concepts were studied, as well as, the different theories, evaluation processes, and therapies of both constructs. Literature about emotional intelligence and psychological well-being was searched too. The objective of this research is to study the relationship between emotional intelligence and psychological well-being of young and adult people and to make an intervention proposal to improve these two constructs among participants. To perform this study, a quantitative methodology was used and emotional intelligence and psychological well-being of 12 men and 14 women, between 19 and 59 years old, were measured, through the Spanish adaptation of the MSCEIT test (Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test) and the Scales of Psychological Well-Being proposed by Ryff. Then a descriptive and a correctional analysis of the constructs was done. The results indicated that there is not a significative correlationship between emotional intelligence and psychological well-being among the participants of the study. From these results, an intervention proposal, of 7 sessions, was designed to improve participants’ emotional intelligence and psychological well-being. Finally, this research allowed us to study and measure the relationship between emotional intelligence and psychological well-being of a determinate population, and so, to make an intervention proposal to improve these two dimensions of the same population. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 69 es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Intel·ligència emocional es
dc.subject.other Benestar -- Aspectes psicològics es
dc.title Estudi de la relació entre intel·ligència emocional i benestar psicològic i disseny d'una proposta d'intervenció es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques