DSpace/Dipòsit Manakin

Descripció de l'ús de pantalles, salut mental i activitat física en relació amb l'ús de zones de bosc en els alumnes de 6è, 1r i 2n d'ESO de l'Institut-Escola Barnola d'Avinyó

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Barrera Roca, Marta
dc.date.accessioned 2021-07-09T10:45:53Z
dc.date.available 2021-07-09T10:45:53Z
dc.date.created 2021-05-12
dc.date.issued 2021-05-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6670
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Introducció: En els adolescents hi ha un elevat percentatge d’inactivitat física, una baixa freqüentació de zones de bosc, un creixement de comportaments sedentaris davant de pantalla i una pitjor salut mental. Donada la relació que hi ha entre la freqüentació de l’ús de zones de bosc, l’activitat física i la reducció del temps assegut, s’ha d’identificar aquestes variables dels alumnes 6è,1r i 2n d’ESO de l’Institut -Escola Barnola d’Avinyó. Objectius: Aquest estudi pretén estudiar la relació que hi ha entre la freqüentació de l’ús de bosc i l’activitat física en els alumnes de 6è,1r i 2n d’ESO de l’Institut -Escola Barnola d’Avinyó. Metodologia: estudi observacional de tipus descriptiu transversal, utilitzant una metodologia quantitativa mitjançant l’ús d’una enquesta de 62 alumnes de 6è,1r i 2n d’ESO de l’Institut -Escola Barnola d’Avinyó d’entre 11 i 14 anys on es valora l’activitat física (PAQ-C), ús de pantalles (HELENA), salut mental (ESCA), i la freqüentació d’ús de zones de bosc. Resultats: Un 62,90% de la mostra és físicament activa. L’alumnat assoleix les recomanacions de comportament sedentari, estan menys de 2 hores davant de pantalles. Les nenes tenen una pitjor salut mental que els nens, amb una puntuació de 17,11 punts , superant el tall de casos probables de problemes de salut mental. En la freqüentació de zones de bosc el valor més destacat és el 50% setmanal del total, seguidament d’un 45,16% mensual. Els alumnes que són físicament actius tenen un percentatge més elevat de freqüentació d’ús de zones de bosc que els que són inactius. Conclusions: Identificar els patrons d’activitat física, salut mental, ús de pantalles i les diferències que hi ha entre els nivells d’activitat física i l’ús de zones de bosc en els centres educatius. Mitjançant aquesta informació es podria fer una planificació d’accions individualitzades per cada centre i alumne per tal de poder millorar estils de vida, salut mental i maximitzar l’ús de zones de bosc. es
dc.description.abstract Introduction: Adolescents have a high percentage of physical inactivity, low attendance in forested areas, increased sedentary behavior in front of a screen, and poorer mental health. Given the relationship between frequenting the use of forest areas, physical activity and the reduction of sitting time, these variables must be identified for 6th, 1st and 2nd year ESO students at Institut -Escola Barnola d’Avinyó. Objectives: This study aims to study the relationship between the use of forest use and physical activity in 6th, 1st and 2nd year ESO students at Institut -Escola Barnola d’Avinyó. Methodology: observational study of transversal descriptive type, using a quantitative methodology through the use of a survey of 62 students of 6th, 1st and 2nd ESO at Institute -Escola Barnola d'Avinyó between 11 and 14 years where physical activity (PAQ-C), use of screens (HELENA), mental health (ESCA), and frequentation of use of forest areas are assessed. Results: 62.90% of the sample is physically active. Students meet the recommendations for sedentary behavior, they are less than 2 hours in front of screens. Girls have worse mental health than boys, with a score of 17.11 points, surpassing the cut of probable cases of mental health problems. In the attendance of forest areas, the most outstanding value is 50% per week of the total, followed by 45.16% per month. Students who are physically active have a higher percentage of attendance in forest areas than those who are inactive. Conclusions: Identify patterns of physical activity, mental health, use of screens, and differences between levels of physical activity and the use of forest areas in schools. With this information, individualized actions could be planned for each center and student in order to improve lifestyles, mental health and maximize the use of forest areas. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 59 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Internet i adolescents es
dc.subject.other Exercici -- Aspectes psicològics es
dc.subject.other Natura -- Aspectes psicològics es
dc.title Descripció de l'ús de pantalles, salut mental i activitat física en relació amb l'ús de zones de bosc en els alumnes de 6è, 1r i 2n d'ESO de l'Institut-Escola Barnola d'Avinyó es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques