DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi comparatiu de la metodologia gamificada envers el model tradicional

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Zumajo Flores, Marc
dc.date.accessioned 2020-10-02T10:56:00Z
dc.date.available 2020-10-02T10:56:00Z
dc.date.created 2020-05-15
dc.date.issued 2020-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6284
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Els objectius d’aquest treball van ser dissenyar i aplicar una Unitat Didàctica (UD) gamificada a un grup d’ESO a la classe d’Educació Física, analitzar els efectes que comporta aquest tipus de metodologia en l’alumnat i, endemés, comparar aquests efectes amb els d’un model d’ensenyament tradicional. Per aquest estudi van participar 60 estudiants del 2n curs d’ESO. D’aquesta mostra es van diferenciar dos grups, els quals es van anomenar grup control i grup experimental. En el grup control es va aplicar el model gamificat i, en el grup experimental, la metodologia tradicional. Es va seguir un disseny positivista amb dos pre-tests i post-tests als diferents grups i el tipus d’investigació va ser quantitativa. Es va elaborar un qüestionari en format escala Likert per avaluar la motivació intrínseca de l’alumnat, les necessitats psicològiques bàsiques (NPB) i, a més a més, es van sumar els 5 ítems del qüestionari MIFA. Per altra banda, també es va elaborar un sociograma per veure el nivell de cohesió grupal abans i després de les intervencions amb els dos grups. Els resultats van mostrar que, en el grup control, van augmentar totes les subescales de manera significativa respecte al grup experimental. De manera que l’alumnat del grup control va obtenir més motivació intrínseca durant la intervenció, van valorar de manera més positiva les NPB i més alumnes es van plantejar realitzar pràctiques futures pel que fa als ítems del MIFA. Per últim, en el grup control es va obtenir més bon nivell de cohesió grupal respecte al tradicional després de les intervencions. es
dc.description.abstract The goals of the study were to design and applicate a Gamificated UD to ESO’s group in a Physical Education class, analyze the effects that this methodology contribute to the students and, furthermore, compare these effects with a traditional methodology. For this study, participated 60 students from the 2nd year of ESO. Of these students, differed two groups, which were called the control group and the experimental group. The gamificate model was applied in the control group and the traditional methodology in the experimental group. It wasmade a positivist design with two pre-tests and post-tests to the different groups and the type of the research was be quantitative. It was elaborated a questionnaire Likert to advise evaluate intrinsic motivation of the students, the basics psychological needs (BPN) and, in addition, 5 items of the questionnaire MIFA. On another hand, it was made a sociogram to see the group cohesion level before and after the interventions with the groups. The results showed that, with the control group, increases all the subscales significantly than experimental group. So, the students of the control group obtained more intrinsic motivation during the intervention, valuated positively the BPN and more students were raised do future practices regarding MIFA items. Finally, in the control group obtained better group cohesion level than experimental group after the interventions. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 53 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Ludificació -- Educació secundària es
dc.subject.other Esports escolars es
dc.title Anàlisi comparatiu de la metodologia gamificada envers el model tradicional es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques