DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi d'expectatives en el professorat de Primària d'una escola pública i concertada

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Vilardell Galobart, Liliana
dc.date.accessioned 2019-12-04T19:12:18Z
dc.date.available 2019-12-04T19:12:18Z
dc.date.created 2019-05-17
dc.date.issued 2019-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6081
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract Objectiu: Explorar les expectatives d’autoeficàcia, de control personal, de recolzament dels altres i totals dels professors de dues escoles de primària per fer-ne una comparativa entre els cicles, àmbits curriculars i escoles. Mètode: La mostra ha estat 18 professors, 9 d’una escola concertada i 9 d’una escola pública. Els diferents tipus expectatives han estat examinades mitjançant un mostreig no probabilístic a propòsit el qual s’anomena CEX. Resultats: Els professors de l’escola pública han obtingut unes expectatives més baixes d’autoeficàcia, de control personal i expectatives totals que en l’escola concertada. Per altre banda, a l’escola concertada els professors presenten una puntuació més baixa en les expectatives de recolzament dels altres. També, les dues escoles presenten unes expectatives més baixes al segon cicle de llengua respecte els altres cicles. A l’escola concertada es mostra com el professor del segon cicle de l’àmbit social té unes expectatives baixes i, a l’escola pública, tots els professors de l’àmbit social presenten una disminució de les expectatives respecte els altres àmbits escolars. S’observen unes expectatives altes a l’àmbit de ciències a les dues escoles. Conclusió: Existeixen diferències entre l’escola pública i l’escola concertada. La mida de la mostra (n=18) no facilita l’abstracció de resultats significatius. Per obtenir millores en les expectatives s’hauria de començar a produir canvis ambdues escoles pel futur benefici, tant dels professors com dels infants. es
dc.description.abstract Objective: Explore the expectations of self-efficacy, personal control, support of the others and totals of teachers from two elementary schools to make a comparison between the cycles, curricular areas and schools. Method: The sample to measure expectations was 18 teachers, 9 from a concerted school and 9 from a public school. Different types of expectations have been examined by means of a non-probabilistic sample that is called CEX. Results: Public school teachers have achieved a lower expectations of selfefficacy, personal control and total expectations than in the concerted school. On the other hand, in the concerted school, teachers have a lower score on the expectations of others' support. Also, the two schools have lower expectations in the second cycle of language compared to the other cycles. In the concerted school the second cycle professor in the social field has low expectations and, in the public school, the teachers of the social field have lower expectations. There are high expectations in the field of science in both schools. Conclusion: There are differences between the public school and the concerted school in spite of not being significant. The size of the sample (n=18) doesn’t facilitate the abstraction of significant results. To improve expectations, changes should be made to both schools for the future benefit of both teachers and children. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 71 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Mestres--Psicologia es
dc.title Anàlisi d'expectatives en el professorat de Primària d'una escola pública i concertada es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques