DSpace/Dipòsit Manakin

Implementing CLIL programmes in primary education: how can a social science CLIL programme influence the development of writing among pupils of year 5 at the school Quatre Vents (Manlleu)?

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Freixa Parareda, Nil
dc.date.accessioned 2018-07-30T10:30:11Z
dc.date.available 2018-07-30T10:30:11Z
dc.date.created 2018-05
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5538
dc.description Curs 2017-2018
dc.description.abstract The main objective of this final dissertation is analysing the development of writing skills with the implementation of a Social Science CLIL programme in Primary Education. For this reason, the theoretical framework is structured into four parts: CLIL, Social Science, interculturality and writing. It should be pointed out that different contents of Social Science can be related to intercultural competences. Regarding the action research, it has been carried out in Quatre Vents, a public school located in Manlleu (Osona, Catalonia), through two methods. On the one hand, the development of a didactic sequence about population and traditions in one group of Year 5 (10-11 years old) with a pre-test and a post-test about writing and Social Science knowledge. The information has been analysed using the same grid. On the other hand, two semi-structured interviews with two English teachers of this Primary school. In reference to the results, it can be stated that this CLIL initiative is very interesting in order to practise this skill. However, writing is a demanding task because it involves a lot of aspects simultaneously. For pupils, some of these elements are easier and faster to learn than others. This is the reason of the importance of the teacher’s support. es
dc.description.abstract L’objectiu principal d’aquest Treball de Final de Grau és analitzar el desenvolupament de les habilitats d’escriptura amb la implementació d’un programa AICLE de Ciències Socials a l’Educació Primària. Per aquesta raó, el marc teòric està estructurat en quatre parts: AICLE, Ciències Socials, interculturalitat i escriptura. És pertinent assenyalar que diferents continguts de Ciències Socials poden ser relacionats amb competències interculturals. Pel que fa a l’acció de recerca, aquesta s’ha portat a terme a Quatre Vents, una escola pública situada a Manlleu (Osona, Catalunya), a través de dos mètodes. D’una banda, el desenvolupament d’una seqüència didàctica sobre població i tradicions en un grup de 5è de Primària (10-11 anys) amb un examen al principi i al final sobre escriptura i coneixement de Ciències Socials. La informació ha estat analitzada utilitzant la mateixa graella. D’altra banda, dues entrevistes semiestructurades amb dues mestres d’anglès d’aquesta escola de Primària. En referència als resultats, es pot afirmar que aquesta iniciativa CLIL és molt interessant per practicar aquesta habilitat. No obstant això, l’escriptura és una tasca exigent perquè involucra molts aspectes simultàniament. Per als alumnes, alguns d’aquests elements són més fàcils i ràpids d’aprendre que d’altres. D’aquí rau la importància del suport per part del professorat. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 184 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/ es
dc.subject.other Escriptura -- Ensenyament es
dc.subject.other Ciències socials -- Ensenyament es
dc.subject.other Comunicació intercultural es
dc.subject.other Educació primària es
dc.title Implementing CLIL programmes in primary education: how can a social science CLIL programme influence the development of writing among pupils of year 5 at the school Quatre Vents (Manlleu)? es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques