La majoria d’estudis sobre assetjament escolar homofòbic en l’Estat espanyol són quantitatius i estan realitzats en ciutats. El present estudi ens ha permès aproximar-nos a aquelles experiències d’homofòbia i estratègies d’afrontament d’adolescents lesbianes, gais, bisexuals i trans (LGTB) de centres de secundària d’Osona. És un ...»»»»
La majoria d’estudis sobre assetjament escolar homofòbic en l’Estat espanyol són quantitatius i estan realitzats en ciutats. El present estudi ens ha permès aproximar-nos a aquelles experiències d’homofòbia i estratègies d’afrontament d’adolescents lesbianes, gais, bisexuals i trans (LGTB) de centres de secundària d’Osona. És un estudi qualitatiu, no experimental i transversal. Es va entrevistar a: representants de tres agents socioeducatius, set professors i una noia que va viure un cas d’assetjament homofòbic. També es van realitzar dos grups de discussió, amb adolescents cisheterosexuals i amb joves LGTB. Els resultats han indicat: la presència d’assetjament homofòbic dins les aules; diverses estratègies d’afrontaments tals com defensar-se verbalment, la negació emocional i desviar el focus de rebuig; i, finalment, la falta de recursos en els centres de secundària.^^^^