DSpace Repository

Com conceben infants de 5 anys els canvis d'estat de l'aigua

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Soler Molist, Laura
dc.date.accessioned 2015-09-25T08:01:11Z
dc.date.available 2015-09-25T08:01:11Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4216
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract En aquest projecte s’analitzen les idees que tenen infants de 5 anys sobre els canvis d’estat de l’aigua. La recerca es centra en quatre preguntes d’investigació. La primera, és si els infants tenen facilitat per parlar dels canvis d’estat. La segona, si tenen la idea de permanència i si creuen que la substància canvia. La tercera, com vinculen la calor i per últim, es centra amb la terminologia que utilitzen. També es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències i com és de positiu que els mestres s’interessin per les seves idees inicials, per evolucionar-les a partir de confeccionar un projecte curricular que permeti desenvolupar les habilitats de pensament científic. L’estudi es fomenta amb un recull de dibuixos i explicacions d’infants de 5 anys, a partir d’una seqüència d’activitats que vaig portar a terme a 15 alumnes a l’escola “el Lluçanès”, de Prats de Lluçanès. ca_ES
dc.description.abstract This project provides an analysis of the ideas and concepts that a group of five-year-olds have about water transformation. The research focuses on four different sub-topics. First of all I analyse if children have the facility to talk about the state changes. The second one, if they have idea of permanence and change of the substance. Then, observing how they relate this action to heat. And last, analysing the terminology they use to talk about this process. This report also reflects the ability of children to learn about science, and the fundamental role that teachers can play in this process by developing a curricular project based on the primary ideas of the infant, and its evolution. This approach results in the early development of scientific thinking skills. The study, conducted during my internship, in “Lluçanès” School in Prats de Lluçanès. It is based on the collection of drawings and descriptions of the five-year-olds about the activities I developed with them. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 94 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.subject.other Ciències naturals -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Aigua en l'ensenyament ca_ES
dc.title Com conceben infants de 5 anys els canvis d'estat de l'aigua ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics