DSpace Repository

Com conceben els infants els fenòmens meteorològics

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Giol i Muñoz, Berta
dc.date.accessioned 2014-10-10T08:33:59Z
dc.date.available 2014-10-10T08:33:59Z
dc.date.created 2014-05-16
dc.date.issued 2014-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3384
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract En aquest projecte es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències des del parvulari, i la possibilitat de l’escola d’iniciar-los en temes complexos com són els fenòmens meteorològics. És positiu que els docents s’interessin per conèixer les teories intuïtives dels seus alumnes abans d’introduir nous temes de ciències, d’aquesta manera aquests es podran abordar més efectivament i per tant serà més senzill fer-ne evolucionar les seves idees inicials, acostant-los a un model més aproximat amb la ciència. L’estudi, que es basa en les idees d’infants de 4 a 7 anys, es fonamenta amb un recull de dades reals a través d’entrevistes relacionades amb els fenòmens de la pluja, la neu i la boira. D’aquesta manera, s’analitzen les teories dels infants que expressen a través dels conceptes intuïtius que han anat creant i dels conceptes introduïts durant la seva estada a l’escola. La recerca finalitza amb unes conclusions en què es reflexiona sobre la possibilitat d’aprenentatge dels infants en relació als fenòmens meteorològics que els envolten. ca_ES
dc.description.abstract This thesis will analyse thoroughly the capability of children to learn sciences since pre-school and also the possibilities of schools to introduce them in complex topics such as meteorological phenomena. It is positive that teachers interest themselves in knowing the intuitive theories of the children before introducing new science topics. Thus, these phenomena will be introduced more effectively and, therefore, it will be easier to make their initial ideas evolve approaching them to a model closer to science. This study, which is based on 4 to 7 years old children ideas, is based on a set of real data got through interviews related to the rain, snow and fog phenomena. Using this information, it will be analysed the children theories formed through the intuitive concepts created on their own and also those concepts introduced by the school. The research ends with the conclusions in which the children’s capability to learn meteorological phenomena they are surrounded by is analysed. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 91 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Meteorologia ca_ES
dc.subject.other Ciències naturals -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.title Com conceben els infants els fenòmens meteorològics ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics