DSpace/Dipòsit Manakin

Com millorar la cohesió del grup-classe a través del treball cooperatiu a les classes d'educació física? Avaluació de l’aplicació d’una UP d’aprenentatge cooperatiu per la millora de les relacions

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Alsedà Planes, Bibiana
dc.date.accessioned 2014-10-06T10:49:23Z
dc.date.available 2014-10-06T10:49:23Z
dc.date.created 2014-05-16
dc.date.issued 2014-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3347
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball d’investigació es basa en l’avaluació de l’aplicació d’una Unitat de Programació fomentada amb el treball cooperatiu, per tal d’observar les millores que pot causar en la interacció d’un grup d’alumnes. L’objectiu general és identificar les relacions (comunicació verbal i no verbal) que s’estableixen al grup – classe durant les classes d’Educació Física, en el procés d’integració d’un alumne. Per tant, es tracta d’identificar les relacions i conèixer i analitzar les interaccions entre l’alumne rebutjat amb la resta del grup – classe abans i després de l’aplicació de la UP. Aquesta investigació es duu a terme a través de la complementació de dos instruments, per una banda el qüestionari ad hoc per realitzar el sociograma, i per l’altra banda amb el disseny quasi – experimental pre – post, sense grup control. El total de la mostra d’aquesta investigació són 23 alumnes de 4t A de Primària, durant 7 sessions. Els resultats obtinguts en l’àmbit d’Educació Física pel que fa a la integració de l’alumne menys integrat han estat positius, però no en els altres àmbits (altres assignatures i hora del pati). Crec que treballar de forma cooperativa és una bona eina de treball per millorar les relacions d’un grup – classe, tot i que si hagués tingut més temps els resultats haguessin estat molt més positius. ca_ES
dc.description.abstract This research is based on the evaluation of the application of a “Programming Unit” encouraged by cooperative work in order to study the benefits it can cause in the interaction of a group of students. The overall objective is to identify the relationships (verbal and nonverbal) established in the group-class during Physical Education lessons in the integration process of a student. Therefore, it identifies the relationships and analyzes the interactions between students rejected by the rest of the group before and after the implementation of the “UP”. This research has been conducted through the usage of two instruments, the questionnaire ad hoc to perform a sociogram, and the almost – experimental pre – post design without control group. The total sample in this research is 23 students in 4th A Primary for 7 sessions. The results obtained in the field of Physical Education regarding the integration of the less integrated student is positive, but not in other areas (other subjects and playtime). I think cooperative work is a good tool to improve group-class relationships, even though if I had more time the results would have been more positive. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 77 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Ensenyament -- Treball en equip ca_ES
dc.subject.other Educació física ca_ES
dc.title Com millorar la cohesió del grup-classe a través del treball cooperatiu a les classes d'educació física? Avaluació de l’aplicació d’una UP d’aprenentatge cooperatiu per la millora de les relacions ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques