DSpace Repository

Detecció d'errors en l'aprenentatge dels triangles

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Melgosa Cunill, M. Àngels
dc.date.accessioned 2013-11-28T13:40:45Z
dc.date.available 2013-11-28T13:40:45Z
dc.date.created 2013-05-17
dc.date.issued 2013-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2494
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball es basa en realitzar un estudi per tal d'identificar quins errors matemàtics cometen un grup d'alumnes de primer curs d'educació primària, en relació a la geometria. Concretament, aquest estudi és per identificar, mitjançant una prova, quines dificultats presenten els nens en relació als triangles. A partir dels errors que hagin sorgit, es dissenyarà la intervenció per tal d'intentar-los solucionar. Finalment, s'analitzarà si amb el treball realitzat els alumnes milloren els errors. En aquest treball s'ha utilitzat el mètode Concret-Representació-Abstracte de Bruner i les propostes que proposen certs autors (Bamberger, Schultz-Ferrell, ...) per ajudar a superar aquests errors. Realitzant aquest estudi s'ha pogut observar que els alumnes tenen la imatge d'un triangle prototípic. Això fa que cometin errors quan se'ls presenten altres triangles. ca_ES
dc.description.abstract This work is based on a study to identify mathematical errors committed by a group of students in their first year of primary education in relation to geometry. Specifically, this study is to identify, through a test, the difficulties children have in relation to triangles. From the errors that have arisen, the intervention is designed to try to solve them. Finally, we analyse whether the students, after the intervention, don't make similar errors. In this paper we have used the Bruner's method Concrete-Representational- Abstract and proposals that suggest some authors (Bamberger, Schultz-Ferrell, ...) to help overcome these errors. In this study it was observed that the students have the prototypical image of a triangle. Children make errors when showed other triangles. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 58 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Matemàtica -- Didàctica ca_ES
dc.title Detecció d'errors en l'aprenentatge dels triangles ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics