DSpace/Dipòsit Manakin

Motivació, expectatives i aprenentatge cooperatiu en una escola inclusiva

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Rodrigo i Gabernet, Carles
dc.date.accessioned 2012-12-21T13:21:08Z
dc.date.available 2012-12-21T13:21:08Z
dc.date.created 2012-07-26
dc.date.issued 2012-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1971
dc.description.abstract El significatiu nombre d’alumnes que tenen un baix rendiment acadèmic amb el conseqüent fracàs escolar, i la reflexió sobre la pròpia pràctica professional, porta inexcusablement a qüestionar-nos, com a docents, quina és la manera com ensenyem, quina és l’estructura d’ensenyament aprenentatge present al nostre centre, a la nostra aula, i si una estructura d’ensenyament aprenentatge diferent és possible i possiblement més eficaç que la que utilitzem. Per aquest motiu, la present tesi doctoral analitza les característiques d’una estructura cooperativa de l’ensenyament aprenentatge, i com la utilització de l’aprenentatge cooperatiu en el marc d’una escola inclusiva per a tots, pot condicionar les expectatives docents, les expectatives grupals i la motivació dels alumnes per a l’assoliment de l’èxit. Amb la present investigació hem volgut estudiar si la incidència d’una estructura d’aprenentatge cooperativa va acompanyada d’un canvi en les expectatives mútues que els estudiants tenen dels seus companys d’equip, i si aquest canvi en les expectatives mútues incideix en la motivació dels alumnes per assolir l’èxit. ca_ES
dc.description.abstract The significative number of students who have low academic performance, together with their consequent academic failure and the reflection on one’s own practice, lead us inexcusably to ask ourselves, as teachers, about the way we are teaching, which is the teaching-learning structure in our school and in our classes at the moment, as well as if a different teaching-learning structure could be possible and probably more effective than the one we are using nowadays. So that, this thesis analyses which are the characteristics of a collaborative teaching-learning situation, and how the use of a teamwork structure in the frame of an inclusive school for everybody, can influence the expectations of teachers, the group expectations as well as the group motivation to success.With this research we wanted to study wether the effect of cooperative learning structure is accompanied by a change in the mutual expectations that students have in their teammates, and if this change in the mutual expectations affects students’ motivation to succeed. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 285 ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Cooperació educativa ca_ES
dc.subject.other Fracàs escolar ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.subject.other Aprenentatge ca_ES
dc.title Motivació, expectatives i aprenentatge cooperatiu en una escola inclusiva ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis ca_ES
dc.identifier.dl B-34517-2012
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.contributor.director Pujolàs Maset, Pere
dc.contributor.director Lago, José Ramón

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques