DSpace/Dipòsit Manakin

Qualitat de vida i centres d'educació especial: una aproximació a la seva conceptualització i avaluació

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Font i Roura, Josep
dc.date.accessioned 2010-05-19T12:50:32Z
dc.date.accessioned 2012-04-25T13:37:25Z
dc.date.available 2010-05-19T12:50:32Z
dc.date.available 2012-04-25T13:37:25Z
dc.date.created 2010-05
dc.date.issued 2010-05-19T12:50:32Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1740
dc.description.abstract La qualitat de vida s’està convertint en un concepte clau i unificador en l’atenció i educació de les persones amb discapacitat intel•lectual. Així mateix, la percepció actual sobre les persones amb discapacitat ha canviat substancialment. En el moment actual, cal plantejar-se quines són les aplicacions i les implicacions que tenen per l’atenció i educació de les persones amb discapacitat intel•lectual els principis derivats del nou concepte de discapacitat i de la qualitat de vida. Aquesta investigació pretén essencialment elaborar un conjunt d’instruments que permetin avaluar la qualitat de les pràctiques educatives dels centres d’educació especial. Amb aquest objectiu s’ha seguit un procediment estructurat i ordenat en l’elaboració dels instruments com en la seva valoració inicial. Per avaluar la qualitat dels centres d’educació especial es proposen una sèrie qüestionaris tant pels professionals, les famílies i els alumnes. Els resultats indiquen que el conjunt d’instruments d’avaluació permeten recollir informació àmplia i variada de les pràctiques d’un centre d’educació especial, determinar les seves fortaleses i debilitats i servir de base per establir plans de millora estretament relacionats amb el context particular del centre i amb el que es considera una bona pràctica educativa. cat
dc.description.abstract La calidad de vida se está convirtiendo en un concepto clave y unificador en la atención y educación de las personas con discapacidad intelectual. Asimismo, la percepción actual sobre las personas con discapacidad ha cambiado sustancialmente. En el momento actual, hay que plantearse cuáles son las aplicaciones y las implicaciones que tienen para la atención y educación de las personas con discapacidad intelectual los principios derivados del nuevo concepto de discapacidad y de la calidad de vida. Esta investigación pretende esencialmente elaborar un conjunto de instrumentos que permitan evaluar la calidad de las prácticas educativas de los centros de educación especial. Con este objetivo, se ha seguido un procedimiento estructurado y ordenado tanto en la elaboración de instrumentos como en su valoración inicial. Para evaluar la calidad de los centros de educación especial se proponen una serie cuestionarios tanto para los profesionales, las familias y los alumnos. Los resultados indican que el conjunto de instrumentos de evaluación permiten recoger información amplia y variada de las prácticas de un centro de educación especial, determinar sus fortalezas y debilidades y servir de base para establecer planes de mejora que estén estrechamente relacionados con el contexto particular del centro y con lo que se considera una buena práctica educativa. cat
dc.description.abstract Quality of life is becoming a key unifying concept in the attention and education of people with intellectual disabilities. Similarly, perception about people with disabilities has changed substantially. At present, we must consider what are the applications and implications for attention and education of people with intellectual disabilities, by keeping in mind the principles derived from the new concept of disability and quality of life. This research aims to develop essentially a set of instruments to assess the quality of the educational practices of the special education schools. With this objective, we have followed a structured and orderly procedure in the preparation of instruments and in their initial evaluation. To assess the quality of special education schools we propose a set of questionnaires for professionals, families and students. The results indicate that the assessment tools allow the gathering of a wide variety of information about the practices of special education schools, identifying their strengths and weaknesses and establish a basis for improvement plans that are closely related to the context of the school and what is considered a good educational practice.   cat
dc.description.abstract Quality of life is becoming a key unifying concept in the attention and education of people with intellectual disabilities. Similarly, perception about people with disabilities has changed substantially. At present, we must consider what are the applications and implications for attention and education of people with intellectual disabilities, by keeping in mind the principles derived from the new concept of disability and quality of life. This research aims to develop essentially a set of instruments to assess the quality of the educational practices of the special education schools. With this objective, we have followed a structured and orderly procedure in the preparation of instruments and in their initial evaluation. To assess the quality of special education schools we propose a set of questionnaires for professionals, families and students. The results indicate that the assessment tools allow the gathering of a wide variety of information about the practices of special education schools, identifying their strengths and weaknesses and establish a basis for improvement plans that are closely related to the context of the school and what is considered a good educational practice.   cat
dc.format application/pdf
dc.format.extent 203 p. ca
dc.language.iso cat ca
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Educació especial
dc.subject.other Infants discapacitats mentals -- Educació
dc.subject.other Discapacitats mentals -- Qualitat de vida
dc.subject.other Escoles d'educació especial -- Avaluació
dc.title Qualitat de vida i centres d'educació especial: una aproximació a la seva conceptualització i avaluació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.description.version Director/a: Climent Giné Giné
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques