DSpace/Dipòsit Manakin

La maleta pedagògica com a eina d'aprenentatge per a l'educació menstrual: Experiència a una escola

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Fabregó Caralt, Martina
dc.date.accessioned 2024-06-25T09:57:07Z
dc.date.available 2024-06-25T09:57:07Z
dc.date.created 2023-05-12
dc.date.issued 2023-05-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/8046
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description IX Premi Francesca Bartrina al millor TFG 2022/2023
dc.description.abstract RESUM: La recerca que exposo seguidament és una investigació-acció situada dins el paradigma sociocrític. L’objectiu principal de la recerca és conèixer les aportacions de la maleta pedagògica dissenyada per a infants de cicle superior de l’escola El Cabrerès en relació a l'educació menstrual. Les dades obtingudes provenen de tècniques de recollida de dades. En el primer cas, és a dir, a l’inici de la recerca es va portar a terme un qüestionari als infants de cicle superior del centre educatiu, una entrevista a l’equip directiu i un grup de discussió als mestres i les mestres d'educació primària de cicle superior. En el transcurs de la recerca, durant la implementació de la maleta pedagògica, es va elaborar un diari de camp on es van plasmar totes les observacions i valoracions en el transcurs de l’execució de l’eina pedagògica dissenyada. Al finalitzar la recerca, es va passar un altre qüestionari a l’alumnat de cicle superior i es va efectuar una entrevista als tutors de cicle superior per valorar la maleta. La finalitat d’aquest estudi és saber quina és l’educació menstrual que s’aplica al centre educatiu i, què ha aportat la implementació de la maleta a professorat, alumnat i al centre educatiu. Les conclusions recullen les aportacions pedagògiques resultants tenint en compte el que diuen els diversos autors especificats a la fonamentació teòrica d’aquesta investigació. Paraules clau: educació primària; educació menstrual; maleta pedagògica; escola. es
dc.description.abstract ABSTRACT: The research presented below is action research located within the socio-critical paradigm. The main objective of the study is to know the contributions of the pedagogical suitcase designed for Primary School children of El Cabrerès School in relation to menstrual education. The data obtained come from data collection techniques. In the first place, that is to say, at the beginning of the study, a questionnaire was carried out to Primary School children of the educational centre, an interview with the management team and a discussion group with the teachers of Upper Primary education. In the course of the research, during the implementation of the pedagogic kit, field diary was drawn up in which all the observations and evaluations in the course of the implementation of the designed pedagogic tool were recorded. At the end of the research, another questionnaire was given to the Upper Primary students and an interview was carried out with their tutors to assess the suitcase. The purpose of this study is to know what menstrual education is applied in the educational centre and, what has the implementation of the suitcase contributed to teachers, students and the educational centre. The conclusions collect the resulting pedagogical contributions considering what the various authors specified in the theoretical foundation of this research say. Keywords: Primary School; menstrual education; pedagogical kit; school. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 264 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques -- Educació primària es
dc.subject.other Menstruació es
dc.title La maleta pedagògica com a eina d'aprenentatge per a l'educació menstrual: Experiència a una escola es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques