DSpace Repository

L'Educació Física pot ser una àrea que pugui influir la transmissió d'una imatge corporal positiva en l'alumnat de cicle mitjà?

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Sagués Rubio, Marta
dc.date.accessioned 2024-06-25T09:46:22Z
dc.date.available 2024-06-25T09:46:22Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/8045
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Introducció: En la societat en la qual vivim, són moltes les preocupacions que tenim amb relació a com el nostre cos pot encaixar dins una comunitat i en conseqüència, com ens pots afectar dins l'àmbit personal. És per això, que és de vital importància potenciar el treball tant emocional com conductual per evitar possibles situacions on no sabem com actuar per sentiment de por o culpa. Es tracta d'impartir un treball començant en les edats més primerenques on possiblement serà una oportunitat clau per tal d'enriquir-se al màxim d'eines i estratègies per tal de proporcional un nivell de vida més enriquidor i positiu. Mètodes: Per a la realització d'aquest treball, s'ha utilitzat una metodologia quantitativa, amb un total de 21 qüestionaris de 16 preguntes duts a terme per alumnes de 4r de primària de l'Escola Collbaix, per aconseguir comparar diferències entre gèneres amb relació a la imatge corporal i poder determinar l'afecte entre una seqüència didàctica vinculada a la percepció del cos i la transmissió d'una imatge corporal positiva segons el gènere. Resultats: En el grup mostra analitzat, tant el gènere femení com el gènere masculí, han mostrat força similituds respecte a la competència percebuda i l'atractiu físic. Per altra banda, hem pogut assolir resultats on tant la força física i l'autoestima ha estat molt més positiva per part del gènere masculí que no tant pel gènere femení. Així i tot, s'han trobat resultats molt positius un cop s'ha donat per acabada la intervenció pràctica. Conclusions: Per tal de poder crear una societat on les persones que hi formem part tinguem els suficients mètodes per fer front a un tema com és la imatge corporal, cal un treball molt més específic i més transversal dins les àrees curriculars a l'Educació Primària. Paraules clau: Imatge corporal, Educació física, actitud positiva, cicle mitjà. es
dc.description.abstract Introduction: In the society we live in, there are many concerns we have about how our body can fit into a community and consequently, how you can affect us in the personal sphere. This is why it is vitally important to empower both emotional and behavioural work to avoid possible situations where we do not know how to act out of fear or guilt. It is a job starting at the earliest ages where it will possibly be a key opportunity to enrich as many tools and strategies as possible in order to proportionally improve and improve the standard of living. Methods: For the performance of this work, a quantitative methodology has been used, with a total of 21 quizzes of 16 questions carried out by students of the Collbaix School's 4th primary school, to achieve a comparison of gender differences in relation to body image and to determine the effect between a didactic sequence linked to body perception and transmission of a positive body image according to gender. Results: In the group, both females and males have shown many similarities in perceived competence and physical appeal. On the other hand, we have been able to achieve results where both physical strength and self-esteem have been much more positive on the part of the male gender than on the female gender. However, very positive results have been found once the practical intervention has been completed. Conclusions: To be able to create a society where the people we are part of have sufficient methods to deal with a subject such as body image, much more specific and cross-cutting work is needed in the curricular areas of primary education. Keywords: Body image, Physical Education, Positive attitude, Medium Cycle. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 77 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Imatge del propi cos es
dc.subject.other Educació física -- Educació primària es
dc.title L'Educació Física pot ser una àrea que pugui influir la transmissió d'una imatge corporal positiva en l'alumnat de cicle mitjà? es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics