The purpose of this study is to analyze the acquisition of receptive and productive
vocabulary in English among a group of very young learners. Children were tested
through a pre-test, post-test, and a delayed post-test, before and after a didactic
intervention where vocabulary was introduced through music boxes, a strategy ...»»»»
The purpose of this study is to analyze the acquisition of receptive and productive
vocabulary in English among a group of very young learners. Children were tested
through a pre-test, post-test, and a delayed post-test, before and after a didactic
intervention where vocabulary was introduced through music boxes, a strategy that
combined music and storytelling. Results showed that receptive knowledge benefited
more than productive knowledge, and that there are several influential factors to learning
words in a second language.
Keywords: English vocabulary acquisition, receptive and productive vocabulary, very
young learners, music boxes.^^^^
L’objectiu d’aquest estudi és analitzar l’adquisició de vocabulari receptiu i productiu en
anglès entre un grup d’Educació Infantil. Els infants es van sotmetre a un pretest, un
posttest i un posttest diferit abans i després d’una intervenció didàctica on el vocabulari
es va introduir a través de capsetes de música, una estratègia ...»»»»
L’objectiu d’aquest estudi és analitzar l’adquisició de vocabulari receptiu i productiu en
anglès entre un grup d’Educació Infantil. Els infants es van sotmetre a un pretest, un
posttest i un posttest diferit abans i després d’una intervenció didàctica on el vocabulari
es va introduir a través de capsetes de música, una estratègia que va combinar música i
narració. Els resultats van mostrar que el coneixement receptiu va beneficiar-se’n més
que el productiu i que hi ha diversos factors que influeixen en l’aprenentatge de paraules
en una segona llengua.
Paraules clau: adquisició de vocabulari en anglès, vocabulari receptiu i productiu,
Educació Infantil, capsetes de música.^^^^