DSpace/Dipòsit Manakin

Viure la poesia a l'educació Infantil: Reflexions i recursos

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Colomer Solà, Aina
dc.date.accessioned 2024-04-26T09:32:46Z
dc.date.available 2024-04-26T09:32:46Z
dc.date.created 2023-05-10
dc.date.issued 2023-05-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7874
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description Fe d'errades: a la portada consta any 2022, però realment és del 2023
dc.description.abstract La poesia, sovint, és un gènere literari que només es tracta a les aules per treballar, aprendre i memoritzar, i només en molt pocs casos s'utilitza com a gaudi literari que permeti deixar empremta en la sensibilitat de l'infant. El present treball pretén donar més visibilitat a aquesta problemàtica posant èmfasi en com hauria de ser una experiència poètica perquè sigui de qualitat pels infants. L'objectiu principal d'aquesta recerca és investigar quin és conèixer quin és l'estat actual de la poesia a les aules d'educació infantil. A través de la recerca bibliogràfica s'exposen diferents conceptes i aspectes que s'han considerat rellevants de la temàtica. Gràcies a les entrevistes a personal docent i a les observacions a diversos centres educatius, s'ha pogut aprofundir en l'objecte d'estudi per poder-nos fer una idea de la realitat poètica que hi ha a les aules d'educació infantil. Paraules clau: Educació infantil, literatura infantil, literatura oral, poesia, experiències poètiques de qualitat. es
dc.description.abstract Poetry is often a literary genre that is only treated in the classroom to work, learn and memorize, and only in very few cases is it used as a literary enjoyment that leaves a mark on the child's sensibility. The present work aims to give greater visibility to this problem by emphasizing what a poetic experience should be like in order to be of quality for children. The main objective of this research is to investigate the current state of poetry in early childhood education classrooms. Therefore, bibliographic research, different concepts and aspects that have been considered relevant to the subject are presented. Thanks to interviews with teachers and observations in various schools, it has been possible to deepen the object of study in order to get an idea of the poetic reality that exists in early childhood education classrooms. Key words: Early Childhood Education, children's literature, oral literature, poetry, quality poetic experiences. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 101 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació infantil es
dc.subject.other Poesia es
dc.title Viure la poesia a l'educació Infantil: Reflexions i recursos es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques