Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.author Casacuberta Puigcorber, Jordi
dc.contributor.author Codina Mas, Pol
dc.date.accessioned 2024-02-07T10:49:19Z
dc.date.available 2024-02-07T10:49:19Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7771
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract El següent Pla de Màrqueting està dissenyat pel König, una empresa familiar, d'origen gironí, que va obrir el seu primer local al centre de Girona el febrer de 1973. Als seus inicis es tractava d'un establiment tipus Frankfurt. Actualment, però, ja compta amb vuit restaurants a la província de Girona, dos al centre de Barcelona, un restaurant a Vic i finalment un nou establiment a Blanes. Aquest negoci, de primeres, no té cap problema, és un restaurant que les persones que el porten tenen les idees molt clares, saben el que volen i saben que podrien créixer més, però no els interessa, ja que el seu objectiu principal és donar un servei excel·lent al públic, que les persones que hi vagin no se sentin abordats per publicitat ni per la gent, el seu objectiu és que els clients se sentin còmodes i com a casa. Tot i així, creiem que aquest negoci podria créixer molt més si decidís centrar-se més en la comunicació. Ja que, com molt bé ens van dir des de l'empresa, la comunicació del König és la no comunicació. D'aquesta manera, l'any 2021 es va facturar de benefici comú, a tots els locals König de Catalunya, un total de 20.829.345€, però, igual que la majoria de restaurants d'arreu del món es van veure afectats per la Covid-19, durant l'any 2020. A partir d'aquesta informació, i fent una àrdua anàlisi interna i externa de tots els elements que influeixen al restaurant, es van plantejar una nova estratègia, uns nous objectius i un conjunt d'accions enfocades a donar un nou enfocament a la marca centrada a un nou públic objectiu més jove tenint en compte la tendència dels joves a no repetir i la necessitat de mantenir-se rellevant en un mercat canviant. Totes aquestes accions estan dissenyades per complir amb l'objectiu comercial d'augmentar en 1 any un 5% més d'ingressos que l'any 2021, cosa que representa un total de 1.041.467,25€ més a la facturació total. El cost d'aquest Pla de Màrqueting és 146.306€€, inversió molt reduïda tenint en compte el benefici anual del König. D'aquesta manera, es va determinar que és un pla totalment rendible, per la qual cosa es recomana seguir les recomanacions exposades en aquest document per tal d'assolir l'objectiu mencionat i augmentar les vendes un 5%, percentatge mínim tenint present la quantitat i qualitat de les accions exposades. Paraules Clau König Restaurant Comunicació Catalunya Màrqueting es
dc.description.abstract The following Marketing Plan is designed for König, a family-owned company from Girona that opened its first establishment in the centre of Girona in February 1973. Initially, it was a Frankfurt-style establishment. Currently, however, they have eight restaurants in the province of Girona, two in the centre of Barcelona, one restaurant in Vic, and a new establishment in Blanes. At first glance, this business doesn't have any issues. It is a restaurant where the owners have a clear vision and know what they want. They could potentially grow further, but they are not interested in that because their main goal is to provide excellent service to the public. They want customers to feel comfortable and at home, without feeling overwhelmed by advertising or crowds. Nevertheless, we believe that this business could grow much more if it decided to focus more on communication. As we were told by the company, König's communication strategy is non-communication. Therefore, in 2021, the combined revenue for all König locations in Catalonia was €20,829,345 in profit. However, like most restaurants worldwide, they were affected by the Covid-19 pandemic in 2020. Based on this information and conducting a thorough internal and external analysis of all the factors influencing the restaurant, a new strategy, objectives, and a set of actions were proposed to give the brand a new focus on a younger target audience. This was done considering the tendency of young people to seek variety and the need to stay relevant in a changing market. All these actions are designed to achieve the commercial objective of increasing revenue by an additional 5% compared to 2021, which represents a total of €1,041,467.25 in additional revenue. The cost of this Marketing Plan is €146,306, a relatively low investment considering König's annual profit. Thus, it was determined to be a highly profitable plan, and it is recommended to follow the recommendations outlined in this document in order to achieve the mentioned objective and increase sales by 5%, which is a conservative percentage considering the quantity and quality of the proposed actions. Keywords König Restaurant Communication Catalonia Marketing es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 266 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Màrqueting -- Planificació es
dc.subject.other Restaurants -- Direcció i administració es
dc.title Pla de màrqueting König es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques