Repositorio Dspace

El pòdcast a secundària com a eina didàctica en l'aprenentatge de la llengua catalana

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Mestre Serra, Alba
dc.date.accessioned 2023-12-20T12:32:56Z
dc.date.available 2023-12-20T12:32:56Z
dc.date.created 2023-06-01
dc.date.issued 2023-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7589
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Aquest treball examina el potencial del pòdcast com a eina per promoure l'aprenentatge oral i escrit de la llengua en el context d’educació secundària. La metodologia utilitzada és de caràcter mixt, amb enquestes quantitatives administrades als estudiants i entrevistes qualitatives realitzades als professors d’un institut públic de l’Alt Empordà que han implementat el projecte de pòdcast a l’aula. Els resultats mostren que el pòdcast té potencial per millorar les habilitats lingüístiques dels estudiants, així com introduir continguts interdisciplinaris d’altres matèries. També es conclou que, en bona part dels casos, afecta positivament en el rendiment i la motivació de l’alumnat. Tanmateix, és important tenir en compte que alguns estudiants poden necessitar suport addicional per desenvolupar les competències digitals necessàries pel projecte. Mots clau: pòdcast, secundària, oral, escrit, motivació, interdisciplinari. es
dc.description.abstract This study examines the potential of podcast as a tool to promote oral and written language learning in the context of secondary education. The methodology used is of a mixed nature, with quantitative surveys administered to students and qualitative interviews conducted with teachers from a public secondary school in Alt Empordà who have implemented the podcast project in the classroom. The results suggest that the podcast has the potential to improve students' language skills, as well as introduce interdisciplinary content from other subjects. It is also concluded that, in most cases, it has a positive effect on student performance and motivation. However, it is important to note that some students may need additional support to develop the digital skills required by the project. Key words: podcast, secondary, oral, written, motivational, interdisciplinary. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 48 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari es
dc.subject.other Podcàsting es
dc.subject.other Català -- Ensenyament es
dc.title El pòdcast a secundària com a eina didàctica en l'aprenentatge de la llengua catalana es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director: Llorenç Comajoan-Colomé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas