DSpace/Dipòsit Manakin

Evolution of gender stereotypes in ESL textbooks. A case study: the Headway series (Oxford University Press)

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Ripoll Gironella, Francesc Xavier
dc.date.accessioned 2023-05-09T07:45:40Z
dc.date.available 2023-05-09T07:45:40Z
dc.date.created 2022-06
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7451
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract L’estudi que es presenta a continuació vol analitzar com es presenten els estereotips de gènere a través de les imatges, dibuixos i fotografies en una col.lecció de llibres de text de llengua anglesa, el Headway / New Headway de Oxford University Press, estudiant l’evolució de les cinc edicions del llibre durant un periode de 33 anys, entre el 1986 i el 2019. L’objectiu de la recerca pretén observar si els llibres de text presenten una visió de gènere igualitària o si pel contrari, manté una visió de la societat conservadora i tradicional on l’home assumeix un rol de poder i centrat en la seva imatge pública i en el món dels negocis mentre la dona assumeix el paper de cuidadora en un àmbit privat i familiar i amb un rol més submís. La metodologia empreda ha estat una metodologia mixta, que inclou una revisió de documents i un anàlisi quantitatiu i qualitatiu de les imatges utilitzant eines com ara diferents matrius d’observació per tal de registrar les dades. Els resultats han demostrat que tot i que s’han fet alguns petits avanços en la presentació dels gèneres en els llibres de text a través dels anys, es continuen presentant diferències entre gèneres i es continua invisivilitzant tota identitat sexual diferent a la heterosexual, totalment hegemònica. es
dc.description.abstract This research pretends to analyze how gender stereotypes are presented through images and pictures in a particular collection of ESL textbooks, the Headway / New Headway from Oxford University Press, analyzing its evolution throughout the five editions of the collection during a period of time of 33 years, from 1986 to 2019. The research objective wants to define if these textbooks present a gender-balanced view or, on the contrary, they show a traditional and conservative view where men assume a position of power and dominance and focused on their public image and in the business world, while women assume the caregiving role in a private and familiar environment, also being more submissive characters. The methodology used includes a document review and a quantitative and qualitative analysis of the images using tools like different analysis grids to register the data. The results show how some minor changes have been done over the years but we are still far from a real gender balance in the presentation of gender in textbooks. Furthermore, all sexual identity different from heterosexual is completely invisibilized. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 43 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Estereotips (Psicologia social) es
dc.subject.other Educació secundària obligatòria es
dc.subject.other Anglès -- Llibres de text es
dc.subject.other Minories sexuals en l'educació es
dc.title Evolution of gender stereotypes in ESL textbooks. A case study: the Headway series (Oxford University Press) es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Mireia Canals
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques