DSpace Repository

The students’ perceptions of oral expression in the English classroom of a secondary school in Catalonia

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Nigi, Marina
dc.date.accessioned 2023-05-08T07:53:01Z
dc.date.available 2023-05-08T07:53:01Z
dc.date.created 2022-06
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7446
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Oral language enables social interaction and in our global society, proficiency in more than one language is needed to enhance professional and academic achievements. This study aims at observing the current situation of English oral practice in a secondary school in Catalonia; exploring students' perceptions of practising speaking in English and, in particular, students' perceptions of task-based activities, namely dialogues and role-plays in the EFL class. A mixed methodology was applied consisting of non-participant classroom observation and two questionnaires, one administered before and the other after carrying out two sessions of dialogue and role play. The findings reveal a scant use of task-based approach. Although pupils showed a positive attitude in practising speaking, oral interaction is limited and the potential of Information and Communication Technology (ICT) is not deployed to create communicative task-based activities. However, after only two sessions of communicative activities of dialogue and role play, the results of the post-intervention questionnaire suggest that students seem to have gained self-confidence, motivation, and active participation. The benefits of role play and dialogue couldIerefore contribute to the enhancement of oral skills in the EFL secondary school classroom.
dc.description.abstract El llenguatge oral permet la interacció social i dins de la nostra societat global, es necesita dominar més d'una llengua per a millorar els assoliments professionals i acadèmics. Aquest estudi té com a objectiu observar la situació actual de la pràctica oral en anglès en una escola secundària a Catalunya; explorar les percepcions dels estudiants de la pràctica oral en anglès i, en concret, les percepcions dels estudiants de les activitats basades en tasques com els diàlegs i role play a la classe d'anglès. Per tal de recollir dades, es va fer servir una metodologia mixta que consistia en l'observació no participant de l'aula i dos qüestionaris, un administrat abans i l'altre després de dur a terme dues sessions de diàleg i role play. Les conclusions revelen un ús escàs de la metodologia basada en tasques. Encara que els alumnes mostren una actitud positiva cap a la pràctica oral, la interacció verbal és limitada i el potencial de la Tecnologia de la Informació i la Comunicació (TIC) no s'empra per crear activitats comunicatives basades en tasques. No obstant això, després de només dues sessions d'activitats comunicatives utilitzant diàleg i role play, els resultats del qüestionari post-intervenció suggereixen que els estudiants van guanyar confiança en si mateixos, motivació i que van gaudir aprenent anglès. Els beneficis de diàleg i role play podrien, per tant, contribuir a la millora de les habilitats orals dins de l'aula d'anglès a secundària.
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 35 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Anglès en l'ensenyament es
dc.subject.other Anglès -- Comprensió oral es
dc.title The students’ perceptions of oral expression in the English classroom of a secondary school in Catalonia es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: M. Àngels Pinyana Garriga
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics