dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes |
|
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia |
|
dc.contributor.author |
Nigi, Marina |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-08T07:53:01Z |
|
dc.date.available |
2023-05-08T07:53:01Z |
|
dc.date.created |
2022-06 |
|
dc.date.issued |
2022-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/7446 |
|
dc.description |
Curs 2021-2022 |
es |
dc.description.abstract |
Oral language enables social interaction and in our global society, proficiency in more than one language is needed to enhance professional and academic achievements. This study aims at observing the current situation of English oral practice in a secondary school in Catalonia; exploring students' perceptions of practising speaking in English and, in particular, students' perceptions of task-based activities, namely dialogues and role-plays in the EFL class. A mixed methodology was applied consisting of non-participant classroom observation and two questionnaires, one administered before and the other after carrying out two sessions of dialogue and role play. The findings reveal a scant use of task-based approach. Although pupils showed a positive attitude in practising speaking, oral interaction is limited and the potential of Information and Communication Technology (ICT) is not deployed to create communicative task-based activities. However, after only two sessions of communicative activities of dialogue and role play, the results of the post-intervention questionnaire suggest that students seem to have gained self-confidence, motivation, and active participation. The benefits of role play and dialogue couldIerefore contribute to the enhancement of oral skills in the EFL secondary school classroom. |
|
dc.description.abstract |
El llenguatge oral permet la interacció social i dins de la nostra societat global, es necesita dominar més d'una llengua per a millorar els assoliments professionals i acadèmics. Aquest estudi té com a objectiu observar la situació actual de la pràctica oral en anglès en una escola secundària a Catalunya; explorar les percepcions dels estudiants de la pràctica oral en anglès i, en concret, les percepcions dels estudiants de les activitats basades en tasques com els diàlegs i role play a la classe d'anglès. Per tal de recollir dades, es va fer servir una metodologia mixta que consistia en l'observació no participant de l'aula i dos qüestionaris, un administrat abans i l'altre després de dur a terme dues sessions de diàleg i role play. Les conclusions revelen un ús escàs de la metodologia basada en tasques. Encara que els alumnes mostren una actitud positiva cap a la pràctica oral, la interacció verbal és limitada i el potencial de la Tecnologia de la Informació i la Comunicació (TIC) no s'empra per crear activitats comunicatives basades en tasques. No obstant això, després de només dues sessions d'activitats comunicatives utilitzant diàleg i role play, els resultats del qüestionari post-intervenció suggereixen que els estudiants van guanyar confiança en si mateixos, motivació i que van gaudir aprenent anglès. Els beneficis de diàleg i role play podrien, per tant, contribuir a la millora de les habilitats orals dins de l'aula d'anglès a secundària. |
|
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
35 p. |
es |
dc.language.iso |
eng |
es |
dc.rights |
Tots els drets reservats |
es |
dc.subject.other |
Anglès en l'ensenyament |
es |
dc.subject.other |
Anglès -- Comprensió oral |
es |
dc.title |
The students’ perceptions of oral expression in the English classroom of a secondary school in Catalonia |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
es |
dc.description.version |
Tutor: M. Àngels Pinyana Garriga |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
es |