DSpace Repository

Las escuelas experimentales de Ushuaia (Argentina)

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Andrea Scipione, Carolina
dc.date.accessioned 2023-02-07T17:01:11Z
dc.date.available 2023-02-07T17:01:11Z
dc.date.created 2022-05-13
dc.date.issued 2022-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7214
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Aquest estudi de casos té com a finalitat descriure i analitzar la pedagogia proposada per les Escuelas Experimentales d’Ushuaia (Argentina). Concretament, s’analitzen diverses qüestions, com són: el naixement de les escoles experimentals, el projecte educatiu de centre amb els respectius referents pedagògics, l’organització i funcionament, la pràctica educativa pel que fa a les estratègies i metodologies, la formació i funció dels docents dins dels centres, la relació família i escola i l’etapa d’educació infantil dins de les escoles. L’estudi s’ha realitzat a través d’entrevistes amb quatre docents, de quatre centres educatius experimentals diferents, i el progenitor d’una alumna, aspecte que facilita una diversitat en la informació obtinguda envers la realitat viscuda dins de les aules. Tot i aquesta diversitat d’informació obtinguda, a l’anàlisi es mostra que existeix una coherència educativa entre els diversos centres. Una visió compartida pel que fa a l’educació i els infants i, finalment, la rellevància de l’expressió artística i la transmissió de valors dins dels centres. es
dc.description.abstract This case study aims to describe and analyze the pedagogy proposed by the Experimental Schools of Ushuaia (Argentina). Specifically, several issues are analyzed, such: as the birth of the experimental schools, the educational project of the center with the respective pedagogical references, the organization and operation, the educational practice regarding strategies and methodologies, the training and role of teachers within the centers, the relationship between family and school, and the early childhood education stage within the schools. The study was carried out through interviews with four teachers, from four different experimental schools, and the relative of a student, an aspect that facilitates diversity in the information obtained about the reality within the schools. This diversity of information obtained in the analysis shows that there is educational coherence among the different centers. An education and children shared vision, and, finally, the relevance that has the artistic expression and the trasmission of values in the schools. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 494 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació emocional -- Educació infantil es
dc.subject.other Pedagogia es
dc.subject.other Ensenyament -- Mètodes experimentals es
dc.title Las escuelas experimentales de Ushuaia (Argentina) es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics