DSpace/Dipòsit Manakin

From reading to writing: The legend of the serpent of Manlleu

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Gámiz Molina, Carla
dc.date.accessioned 2023-02-06T19:32:27Z
dc.date.available 2023-02-06T19:32:27Z
dc.date.created 2022-05
dc.date.issued 2022-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7205
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract The aim of the present dissertation is to design a didactic handout to help students learn the writing skill, meaningfully and in a motivating way. The didactic proposal has been created and is based on different theoretical studies about the learning of writing in primary education. Two fundamental theories will guide the didactic project presented: Topic familiarity from Shin and Crandall (2018) and Dual Coding Theory (Paivio, 2010). The handout also follows the Reading while Listening strategy applied in Tragant and Vallbona (2018). The didactic handout is thought for students of the upper cycle of primary education from Manlleu and because of that, a familiar topic has been selected to work: The legend of the serpent of Manlleu. A set of activities has been designed according to the criteria explained in the study following the theories and strategies stated above. The final objective of the proposal will be to encourage and motivate children to learn about a tradition in their own village and to be able to write a new version of the legend. es
dc.description.abstract L’objectiu del present estudi és dissenyar una proposta didàctica que ajudi els alumnes a aprendre l’habilitat de l’escriptura, de manera significativa i motivadora. La proposta didàctica ha estat creada i es basa en diferents estudis teòrics sobre l’aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària. Dues teories fonamentals guiaran el projecte didàctic presentat: La familiaritat amb el tema de Shin i Crandall (2018) i la Teoria de la Codificació Dual de Paivio (2010). La proposta didàctica també segueix l’estratègia de llegir escoltant aplicada a Tragant i Vallbona (2018). L’entrega didàctica està pensada per a alumnes del cicle superior d’educació primària de Manlleu i per això s’ha seleccionat una tema familiar per treballar: La llegenda del serpent de Manlleu. S’ha dissenyat un conjunt d’activitats segons els criteris exposats a l’estudi seguint les teories i estratègies exposades anteriorment. L’objectiu final de la proposta serà animar els infants a conèixer una tradició del seu poble i poder escriure una nova versió de la llegenda. es
dc.description.abstract El objetivo del presente estudio es diseñar un manual didáctico que ayude a los alumnos a aprender la habilidad de la escritura, de forma significativa y motivadora. La propuesta didáctica ha sido creada y se basa en diferentes estudios teóricos sobre el aprendizaje de la escritura en educación primaria. Dos teorías fundamentales guiarán la propuesta presentada: La familiaridad temática de Shin y Crandall (2018) y la Teoría de la Codificación Dual de Paivio (2010). La propuesta didáctica también sigue la estrategia de leer escuchando aplicada en Tragant y Vallbona (2018). Ésta, está pensada para alumnos de quinto y sexto de educación primaria de Manlleu y por ello se ha seleccionado un tema familiar: La leyenda de la serpiente de Manlleu. Se ha diseñado un conjunto de actividades según las teorías y estrategias expuestas anteriormente. El objetivo final de la propuesta será animar y motivar a los niños a conocer una tradición de su propio pueblo y poder escribir una nueva versión de la leyenda. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 53 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació primària es
dc.subject.other Escriptura -- Ensenyament es
dc.subject.other Motivació es
dc.subject.other Didàctica es
dc.title From reading to writing: The legend of the serpent of Manlleu es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques