Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
|
dc.contributor.author |
Marimon i Martí, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-02-26T12:44:22Z |
|
dc.date.available |
2015-02-26T12:44:22Z |
|
dc.date.created |
2009 |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Marimon Martí, M. (2009). El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància. Revista Catalana de Pedagogia, 6(2007-2008), 315-327. |
ca_ES |
dc.identifier.issn |
1695-5641 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3908 |
|
dc.description.abstract |
El paradigma de l’educació del segle XXI planteja la formació virtual com una alternativa
important al sistema tradicional d’ensenyament i d’aprenentatge. Malgrat els avantatges
d’aquest tipus de formació, no podem obviar alguns dels seus possibles riscos,
entre els quals destaca el perill de convertir-se en una formació individual i solitària amb
una elevada taxa d’abandonament o la visió reduccionista de convertir-la en un mer succedani
de la formació tradicional o d’autoaprenentatge per a aquelles persones que no
poden acudir a un centre de formació presencial. Per a superar aquestes i altres limitacions
és necessari un marc teòric que emfatitzi la dimensió acadèmica i social de l’aprenentatge.
En aquest sentit, les relacions col·laboratives tenen un paper fonamental en la
construcció social del coneixement compartit. Aquest article presenta una experiència
didàctica d’utilització del fòrum o llista de discussió, concebut com l’espai que permet
generar aquest coneixement en entorns de formació semipresencial o a distància. Es tracta
d’una proposta pedagògica que té la finalitat de promoure la interacció educativa i l’aprenentatge
col·laboratiu entre tots els participants en una aula virtual. Es considera que
aquest procés formatiu que es dóna en una comunitat d’aprenentatge és un factor clau
per a garantir que l’experiència de formació a través de la Xarxa esdevingui una experiència
enriquidora i estimulant per al procés d’aprenentatge dels estudiants. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
14 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
cat |
ca_ES |
dc.publisher |
Societat Catalana de Pedagogia |
ca_ES |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Ensenyament -- Innovacions tecnològiques |
ca_ES |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca_ES |
dc.title |
El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
ca_ES |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.2436/20.3007.01.38 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/publishedVersion |
ca_ES |
dc.indexacio |
Indexat a CARHUS+ |
ca_ES |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons