Els museus van anar conformant-se a partir dels interessos i d’experiències masculines, tant pel que fa als conceptes, la selecció dels artefactes a conservar, com del relat construït a través de les exhibicions o la didàctica museístic, però que també ha afectat a l’organització del treball, provocant que l’experiència, els espais ...»»»»
Els museus van anar conformant-se a partir dels interessos i d’experiències masculines, tant pel que fa als conceptes, la selecció dels artefactes a conservar, com del relat construït a través de les exhibicions o la didàctica museístic, però que també ha afectat a l’organització del treball, provocant que l’experiència, els espais i els treballs assignats a les dones hagen estat tradicionalment menystinguts i que les contribucions de les dones hagen estat invisibilitzades.
La Guia per a una docència universitària amb perspectiva d’Història de Museologia i Museografia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permetran incorporar en les noves generacions la perspectiva de gènere en la docència, la transferència de coneixement i la recerca.^^^^