Aquest llibre recull l’experiència de la recerca La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre de la UVic-UCC (2017 ARMIF 00025), portada a terme durant tres cursos acadèmics (2018-2021) entre la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la Universitat de Vic-Universitat ...»»»»
Aquest llibre recull l’experiència de la recerca La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre de la UVic-UCC (2017 ARMIF 00025), portada a terme durant tres cursos acadèmics (2018-2021) entre la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i els centres d’educació infantil i primària de la ciutat de Vic. L’objectiu era explorar nous formats d’interrelació entre la universitat i les escoles per contribuir, cadascú des de la seva expertesa i en un marc de construcció de coneixement entre iguals, a desenvolupar la identitat docent dels futurs mestres.
Els setze capítols que configuren aquest volum, signats per trenta-cinc autores i autors, presenten una visió calidoscòpica d’aquest fascinant projecte, que va implicar més de tres-cents cinquanta participants, entre estudiants dels graus de Mestre, docents de les
escoles de Vic i professorat de la facultat. El títol del llibre, Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic
(2018-2021), posa en relleu fins a quin punt compartir context, expectatives i aprenentatges en un entorn de confiança faciliten aquesta corresponsabilitat, que ha
marcat un abans i un després en la formació inicial de mestres a la UVic-UCC.^^^^