DSpace/Dipòsit Manakin

The effects of applying multimodality in oral comprehension tasks in the English classroom of Batxillerat: students’ performance and attitudes

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Sagué Guillén, Maria del Mar
dc.date.accessioned 2021-12-15T12:13:38Z
dc.date.available 2021-12-15T12:13:38Z
dc.date.created 2021-06
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6863
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract La comprensió oral és una habilitat important quan aprenem una llengua estrangera. Amb l’evolució de la tecnologia actualment, les tasques de listening poden incloure més que el tradicional input només auditiu, com poden ser imatge i text escrit. La combinació de múltiples modes és coneguda com a multimodalitat. Aquest estudi pretén descobrir si la comprensió augmenta quan apliquem la multimodalitat (escoltar i visualitzar) i quines són les actituds i percepcions dels aprenents. 22 participants –estudiants de Batxillerat– han dut a terme dues tasques de listening (només escolta –LO–, i escolta i visualització – LW) i han omplert un qüestionari. Per una banda, la comprensió s’ha mesurat quantitativament segons els resultats en la tasca LO i la tasca LW. Per l’altra, s’han examinat les actituds i preferència a través de diferents paràmetres, tant quantitativament com qualitativament, per saber-ne la percepció. Els resultats indiquen que la comprensió augmenta en les tasques de LW si ho comparem amb les de LO i, doncs, que la multimodalitat ajuda a la comprensió. Pel que fa a les actituds, la percepció i la preferència, els participants atribueixen reiteradament característiques a les tasques de LW, com l’entreteniment, la retenció de la informació a la memòria, una major comprensió de la informació general, entre altres. També, afirmen que prefereixen el mode LW unànimement i un alt percentatge creu que és una manera de millorar les seves habilitats en la llengua. es
dc.description.abstract Listening is an important skill when learning a foreign language. With the evolution of technology in current times, listening comprehension tasks can include more than the traditional audio-only input, such as image and written text. The combination of multiple modes is known as multimodality. This study aims to discover whether comprehension improves when multimodality (listening and watching) is applied and what the learners’ attitudes and perception are. 22 participants –students of Batxillerat– have carried out two listening tasks (listening only –LO–, and listening and watching –LW) and completed a questionnaire. On the one hand, comprehension has been measured quantitatively in performance in LO and LW tasks. On the other hand, both quantitatively and qualitatively, mode attitudes and preference through several parameters have been examined to know students’ perception. The findings show that comprehension is enhanced in listening and watching tasks compared to listening only tasks, and, thus, that multimodality helps in comprehension. Concerning attitudes, perception and preference, participants recurrently attribute characteristics to LW, such as entertainment, information retrieval and easier general information understanding, among others. Also, they unanimously claim to prefer the LW mode and a high percentage perceive it as a way to improve their language skills. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 48 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Anglès -- Comprensió oral es
dc.subject.other Multimodalitat es
dc.subject.other Actitud es
dc.subject.other Comunicació oral es
dc.title The effects of applying multimodality in oral comprehension tasks in the English classroom of Batxillerat: students’ performance and attitudes es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.altra.informacio Director/a: Dra. Mª Àngels Pinyana

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques