Avui en dia molts centres d'art, museus i centres de recursos pedagògics disposen de
les maletes pedagògiques. Tot i això, és un recurs que encara és força desconegut per
una gran part de la comunitat educativa. La literatura científica existent sobre el tema,
també és més aviat escassa i per tant aquest treball de recerca vol ...»»»»
Avui en dia molts centres d'art, museus i centres de recursos pedagògics disposen de
les maletes pedagògiques. Tot i això, és un recurs que encara és força desconegut per
una gran part de la comunitat educativa. La literatura científica existent sobre el tema,
també és més aviat escassa i per tant aquest treball de recerca vol contribuir i aprofundir
en el seu concepte, funcionament, característiques i possibilitats.
Aquesta recerca qualitativa s'estructura a partir de tres casos d'estudi conformats per
uns contextos, uns materials i uns professionals que poden contribuir a conèixer millor
què és una maleta pedagògica, perquè serveix i com funciona. I a partir d'aquestes
dades, s'analitzen en relació amb la literatura existent indicant que hi ha diferents
maneres d'entendre les maletes pedagògiques, tant com a un recurs complementari,
com també autònom. I amb els resultats obtinguts, s’ha portat a terme l'elaboració d'una
maleta pedagògica en àmbit de l'educació artística, centrada en el dibuix d'observació.^^^^
Nowadays many art galleries, museums, and pedagogical resource centers already have pedagogical suitcases. However, it is a resource that is still quite unknown to a large part of the educational community. The existing scientific literature on the subject is also rather limited and therefore, this study wants to contribute and ...»»»»
Nowadays many art galleries, museums, and pedagogical resource centers already have pedagogical suitcases. However, it is a resource that is still quite unknown to a large part of the educational community. The existing scientific literature on the subject is also rather limited and therefore, this study wants to contribute and deepen into the concept, the functionality of it, the characteristics, and possibilities that a pedagogical suitcase can bring to the students. This qualitative research is structured around three studied cases made up of determined situations, certain materials, and experts on the treated topic that are able to contribute to a better understanding of what a pedagogical suitcase is, why it is used and how does it work. The data recollected along with the existing scientific literature indicates that there are different ways of understanding the pedagogical suitcases such as a complementary and as autonomous resource.After we have carried out the research and, with the results obtained, we have been able
to elaborate one pedagogical suitcase on our own focused on the artistic education field,
specifically on the observation drawing.^^^^