Repositorio Dspace

L’evolució de les aules d’acollida a Catalunya: anàlisi dels canvis produïts durant els quinze anys d’existència pel que fa als recursos, al professorat i a l’avaluació

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Ortí Cano, Fàtima-Núria
dc.date.accessioned 2021-01-26T11:47:49Z
dc.date.available 2021-01-26T11:47:49Z
dc.date.created 2020-06
dc.date.issued 2020-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6502
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract El present treball té com a objectiu principal observar els canvis metodològics, administratius, econòmics, formatius, etc., que s’han desenvolupat en els quinze anys d’existència de les aules d’acollida a Catalunya. La metodologia emprada per descobrir, analitzar i plasmar aquestes alteracions és qualitativa i es basa en entrevistes a docents, assessors LIC i exalumnes d’aules d’acollida de diferents punts de Catalunya. Aquest recull d’informació es completa amb entrevistes a dues persones responsables del Servei de Suports i Recursos Lingüístics del Departament d’Educació. Com a resultat del treball queda palès que els canvis produïts en aquest període són la disminució de recursos destinats a les aules d’acollida, per exemple, una menor edició de nous materials, la programació de menys jornades de formació i la reducció de dotacions de personal, tant pel que fa a tutors d’aula d’acollida com a assessors LIC. La projecció de futur que es proposa és mantenir viu el recurs i reprendre la implicació de l’inici del projecte, per part del Departament d’Educació1 i, també, del govern. Només amb la responsabilitat conjunta s’aconseguirà una integració, cohesió i inclusió real d’aquest alumnat a les aules i a la societat. es
dc.description.abstract The main goal of this work is to observe methodological, administrative, economic and formative changes that took part during the fifteen years in which the «foster classroom» has existed in Catalonia. The methodology to discover, analyse and reflect these alterations is qualitative and is based on interviews with teachers, LIC assessors and ex students in «foster classroom» from different parts of Catalonia. This information is complemented with an interview to two people working at «Servei de Suports i Recursos Lingüístics» of the Education Department. As a result it is demonstrated that the changes produced nowadays are the decrease of resources posted to «foster classroom», for example, a less edition of new materials, less formative conferences and courses and the reduction of personal staff, both teachers and LIC assessors. The proposition for the future is to keep this resource alive and resume the implication of the beginning of the project that had the Education Department and, also, the government. Only with whole responsibility it will be possible to get a real integration, cohesion and inclusion of the children into the classrooms and society. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 39 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Aules d'acollida -- Catalunya es
dc.subject.other Emigració i immigració es
dc.title L’evolució de les aules d’acollida a Catalunya: anàlisi dels canvis produïts durant els quinze anys d’existència pel que fa als recursos, al professorat i a l’avaluació es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas